Aktualności
18.01.2019

Subaru WRX STI S209 Działanie regionalne

Oddział Subaru Tecnica International wypuścił najmocniejszy, drogowy pojazd w historii marki: nową ewolucję sedana WRX z literą S i liczbą przekraczającą 200 w nazwie. To spadkobierca modelu WRX STI S208, który debiutował pod koniec 2017 roku... i pierwszy samochodów, który STI przygotowało wyłącznie z myślą o rynku amerykańskim.

Nowe WRX STI S209 to pierwszy modeli z linii S, który będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych (historia aut tego typu rozpoczęła się w 2000 roku od S201). Maszyna miała swoją premierę na tegorocznym North American International Auto Show w Detroit, które będzie otwarte dla zwiedzających do 27 stycznia. Przepis na jej przygotowanie nie zmienił się w porównaniu do poprzedników: zmodyfikowane zawieszenie, kabina, aerodynamika i układ napędowy, wszystko z myślą o jeszcze dynamiczniejszym poruszaniu się po drogach publicznych i torach wyścigowych.

Subaru WRX STI S209

Inspiracją dla S209 miało być wyścigowe WRX STI Nürburgring Challenge, którym w ubiegłym roku zwyciężono w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, wliczając Nordschleife. Nadwozie S209 zostało poszerzone o ponad 43 milimetry, auto zostało wyposażone w dodatkowe otwory wentylacyjne, węglowy dach, węglowe skrzydło, lekkie felgi BBS o średnicy 19 cali z ogumieniem Dunlop SP Sport Maxx GT600A, nowy układ hamulcowy z częściami Brembo, amortyzatory Bilstein, nowe elementy wpływające na sztywność zawieszenia, fotele Recaro, nowe logotypy i tak dalej. Do wyboru będą tylko dwa kolory nadwozia: niebieski World Rally Blue Pearl oraz biały Crystal White Pearl.

Subaru WRX STI S209

Równie dużo zmian dotknęło układ napędowy z 2,5-litrowym, turbodoładowanym boxerem, ręczną skrzynią o sześciu biegach i systemem przeniesienia napędu na obie osie Subaru Symmetrical All-Wheel Drive. Motor uzbrojono w nowy układ dolotowy, natrysk wody na intercooler, nową pompę paliwa, większe wtryskiwacze paliwa, większa turbosprężarkę i połączono z przeprojektowanym wydechem. Moc ma podskoczyć do okolic 346 koni mechanicznych (341 hp). Do wyboru będzie kilka trybów jazdy, w tym Sport i Sport Sharp. Samochód będzie produkowany w Kiryu w Japonii, a na rynek USA trafi tylko około 200 egzemplarzy.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje