Aktualności
17.01.2019

McLaren 600LT Spider Sprawdzony układ

Rodzina wydłużonych McLarenów, które stawiają na zwiększoną moc, obniżoną masę i zoptymalizowaną aerodynamikę, powiększyła się do pięciu członków. Piątą maszyną w serii Longtail jest otwarty 600LT Spider. To jednocześnie trzeci model z co najmniej 18, które powstają w ramach planu inwestycyjnego Track25, opiewającego na 1,2 miliarda funtów.

Serię wydłużonych McLarenów zapoczątkował w 1997 roku wyścigowy F1 GTR Longtail. Współcześnie jego dzieło wznowiono kilka lat temu z coupe i spiderem 675LT, a dziś kontynuują je modele 600LT. Coupe pokazano światu w czerwcu ubiegłego roku, a teraz na scenę wchodzi wersja z otwartą karoserią. Nowy model w porównaniu do coupe przytył o jakieś 50 kilogramów, ale w połączeniu z odpowiednimi opcjami - wliczając dziesiątki części z włókien węglowych i tytanu - może być aż o prawie 100 kilogramów lżejszy od zwykłego 570S Spidera. Masa własna na sucho to w najlepszym przypadku 1297 kilogramów.

McLaren 600LT Spider

Samochód zbudowany na węglowym kadłubie MonoCell II wyposażony jest w twardy, składany dach, który możemy aktywować w ruchu przy prędkościach do 40 km/h. Otwarty 600LT wykorzystuje te same zmiany karoserii, co coupe, a to oznacza między innymi przeprojektowany i nieznacznie wydłużony tył z wydechem wycelowanym w górę. Docisk aerodynamiczny przy prędkości 250 km/h dochodzi do 100 kilogramów. Zmodyfikowano aluminiowe zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i tak dalej. Standardem są między innymi zaprojektowane na tory wyścigowe opony Pirelli P Zero Trofeo R oraz fotele rodem z McLarena P1 (w opcji siedzenia, które jako pierwszy nosił McLaren Senna).

McLaren 600LT Spider

Sercem 600LT pozostaje umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,8 litra. Motor w takim położeniu generuje okrągłe 600 koni mechanicznych oraz 620 niutonometrów, które lądują na tylnej osi poprzez dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynię biegów. Spider niemal nie ustępuje osiągami coupe: setka w 2,9 sekundy, dwieście kilometrów na godzinę w 8,4 sekundy i prędkość maksymalna 324 km/h (315 km/h ze schowanym dachem). Produkcja modelu 600LT Spider będzie limitowana. Cena auta na terenie Wielkiej Brytanii, podatki wliczając, to 201,5 tysięcy euro (obecnie to okolice 865 tysięcy złotych).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje