Aktualności
15.01.2019

Ford Mustang Shelby GT500 Na wszystkich frontach

Po miesiącach, a nawet latach oczekiwania Ford wyciągnął z ukrycia najmocniejszą maszynę w swojej historii, która trafi do produkcji seryjnej i będzie miała prawo do poruszania się po drogach publicznych. Mowa o najnowszym Mustangu w wydaniu Shelby GT500, które bez najmniejszych kompleksów przekroczy granicę siedmiuset koni mechanicznych.

Pierwsze Shelby GT500 powstało w 1967 roku w zakładach Carrolla Shelby'ego, a tegoroczny model jest trzecią generacją, która firmowana jest przez Forda. To model, który już jesienią dołączy w salonach sprzedaży do Mustangów serii GT350. Będzie go z nią wiele łączyć i wiele dzielić, a dodatkowe zdolności GT500 mają swoje źródła w wyścigowych modelach Mustang GT4 i supercoupe GT. Pod maską: składane ręcznie aluminiowe V8 od Ford Performance, powiększone do 5,2 litrów i zespolone z potężną sprężarką o pojemności 2,65 litra.

Ford Mustang Shelby GT500

Widlastą ósemkę połączono z... dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach produkcji Tremec, która zmienia biegi w niecałe 100 milisekund. O ręcznej skrzyni biegów nie ma na razie mowy, ale nie wykluczone, że pojawi się w przyszłości. Z nową przekładnią, której nie znajdziemy w innych Mustangach, wiąże się kilka trybów jazdy oraz aplikacja na urządzenia mobilne, za pośrednictwem której będziemy mogli śledzić swoje wyczyny. Ford nie zdradza jeszcze dokładnej specyfikacji Shelby GT500 i operuje tylko przedziałami: sprint do setki w niecałe 3,5 sekundy, ćwiartka mili w niecałe 11 sekund i moc przeszło 700 koni mechanicznych.

Ford Mustang Shelby GT500

Z ogromną mocą związane będzie rozbudowana pod względem aerodynamicznym karoseria (w opcji m.in. tylne skrzydło z możliwością regulacji), rozbudowane układy chłodzenia, adaptacyjne zawieszenie, węglowy wał napędowy, węglowe felgi o średnicy 20 cali (w opcji Carbon Fiber Track Package), tarcze hamulcowe o średnicy aż 420 milimetrów oraz ogumienie Pilot Sport Cup 2 lub Michelin Pilot Sport 4S. W środku będzie miejsce tylko dla kierowcy i pasażera, tylną kanapę usunięto. Zupełnie nowy Ford Mustang Shelby GT500 ma wejść do sprzedaży na amerykańskim rynku jesienią.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje