Aktualności
10.12.2018

McLaren 720S Spider Pełne spektrum możliwości

McLaren Automotive realizuje ogłoszony latem tego roku plan Track25, w ramach którego do roku 2025 włącznie zamierza wprowadzić na rynek osiemnaście nowych modeli i ich pochodnych. Pierwszym z nich był Speedtail, który jako show car został pokazany pod koniec października. Drugim jest odsłonięty w miniony weekend 720S Spider.

Premierowy 720S Spider jest już dziewiątym - plus, minus dwa, trzy - modelem McLarena w regularnej produkcji w rodzinie Super Series i dopiero drugim w jej obecnej generacji, którą w marcu ubiegłego roku otworzyło coupe 720S. Obie wersje nadwoziowe napędza ten sam silnik: umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, mocy 720 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 770 niutonometrów. Napęd wyłącznie na tylną oś przenosi dwusprzęgłowa przekładnia SSG z siedmioma przełożeniami i kilkoma trybami pracy (Comfort, Sport i Track) oraz możliwością ręcznego sterowania za pomocą łopatek przy kierownicy.

McLaren 720S Spider

Spider bazuje na nowym, węglowym kadłubie Monocage II-S i wyposażony jest w twardy, składany dach z włókien węglowych (w opcji z elektrochromatycznego szkła), który chowa się w przestrzeni nad komorą silnika. Złożenie lub rozłożenie dachu zajmuje jedynie 11 sekund i może odbywać się w ruchu przy prędkościach do 50 km/h, to aż o sześć sekund szybciej, niż w przypadku modelu 650S Spider. W najlżejszej konfiguracji Spider waży 1332 kilogramy i jest tylko o 49 kilogramów cięższy od coupe. A to przekłada się na tak samo piorunujące osiągi: 2,9 sekundy w sprincie od zera do setki, 7,9 sekund do 200 km/h, 22,4 sekundy do 300 km/h i prędkośc maksymalna 341 kilometrów na godzinę (ze schowanym dachem 325 km/h).

McLaren 720S Spider

Oprócz lekkiego, składanego dachu 720S Spider wyróżnia się chowaną, tylną szybą, dodatkową przestrzenią bagażową o pojemności 58 litrów (z uniesionym dachem) oraz przeszklonymi podporami po obu stronach komory dachu i silnika, które poprawiają widoczność i aerodynamikę. Standardem jest m.in. ruchome skrzydło z tyłu, adaptacyjne, hydrauliczne zawieszenie w systemie Proactive Chassis Control II z trybami pracy Comfort, Sport i Track oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, a do wyboru są pakiety wyposażenia Performance lub Luxury. Nowy model można już zamawiać. McLaren wycenił go na terenie Wielkiej Brytanii na 237 tysięcy funtów (aktualnie to około 1,15 miliona złotych).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje