Aktualności
04.12.2018

Nissan Leaf Nismo RC Wersja próbna

Już za niecałe dwa tygodnie startuje piąty sezon mistrzostw świata elektrycznej Formuły E z zupełnie nowymi samochodami, kilkoma nowymi kierowcami i markami. Wśród debiutantów znajdzie się między innymi Nissan, który wejdzie w miejsce zwolnione przez Renaulta. Wydarzenie to przypieczętowano... prezentacją wyścigowego Leafa.

Elektryczny Leaf od kilku lat bije rekordy sprzedaży i tylko w pierwszej połowie tego roku rozszedł się w Europie w liczbie ponad 18 tysięcy sztuk. Wyścigowy Leaf Nismo RC korzysta z technologii rodem z auta drogowego oraz z Formuły E. Samochód odsłonięto przy okazji prezentacji zespołu E.Dams w Tokio, a potem wysłano na tor Fuji International Speedway w ramach Nismo Festival. Nie jest to pierwszy tego typu projekt: pierwszy, wyścigowy Leaf pojawił się w 2011 roku, w którym zasilany był silnikiem elektrycznym o mocy 109 koni mechanicznych i momencie obrotowym 280 niutonometrów.

Nissan Leaf Nismo RC

Tegoroczny Leaf Nismo RC napędzany jest już dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi. Każdy z nich dostarcza jakieś 120 kW - razem około 326 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy układu napędowego dochodzi do 640 niutonometrów, które rozdzielne są pomiędzy osie i koła w zależności od sytuacji. Samochód zbudowany wokół węglowego kadłuba waży 1220 kilogramów i mierzy prawie 4,55 metra długości. Eksperymentalna maszyna rozpędza się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 3,4 sekundy.

Nissan Leaf Nismo RC

Wyścigowy Leaf Nismo RC będzie służył Nissanowi wyłącznie do celów promocyjnych. Marka zamierza pokazać się z autem przy okazji wyścigów Formuły E oraz na różnego rodzaju wystawach i imprezach sportowych. W planach są demonstracyjne okrążenia oraz możliwość przejechania się na fotelu pasażera w towarzystwie profesjonalnych kierowców. W tych celach Nissan zamierza zbudować w sumie sześć w pełni funkcjonalnych egzemplarzy.

Skomentuj na forumUdostępnij