Aktualności
01.12.2018

Porsche 911 GT2 RS Clubsport Naładowana broń

Dni siódmej generacji Porsche 911 są już policzone, ale nie oznacza to, że jej rozwój dobiegł już końca, szczególnie jeśli chodzi o warianty torowe. W przyszłym roku na tory wjedzie zmodernizowane coupe klasy GT3, w mistrzostwach świata po raz kolejny zobaczymy RSR z silnikiem umieszczonym centralnie, a do kolekcjonerów trafi nowe 911 GT2 RS Clubsport.

Model, który odsłonięto niespodziewanie przy okazji tegorocznego salonu samochodowego w Los Angeles, to już drugie, wyścigowe Porsche bazujące na 911 GT2 RS, które nie wpisuje się w żadną regularną serię wyścigową. Pierwszym było limitowane do 77 sztuk coupe 935, które pokazano we wrześniu, adresowane do kolekcjonerów i amatorów ścigania, którzy wybierają się na wszelkiego rodzaju dni torowe, zloty i klubowe spotkania. Podobnie jest z premierowym 911 GT2 RS Clubsport, które nie podlega regulacjom żadnej konkretnej serii wyścigowej.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Clubsport napędzany jest tym samym silnikiem, co drogowe GT2 RS serii 991 II. To podwójnie turbodoładowany boxer o pojemności 3,8 litra, z którego wyciśnięto aż 700 koni mechanicznych. Całą moc na tylną oś przenosi 7-stopniowa przekładnia PDK oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wyścigową maszynę odchudzono do 1390 kilogramów i uzbrojono m.in. w węglową karoserię z regulowanymi elementami aerodynamicznymi, klatkę bezpieczeństwa, kubełki Recaro, 115-litrowy zbiornik paliwa, stalowe tarcze hamulcowe, regulowane zawieszenie, awaryjny właz w dachu, litowo-jonową baterię, lekkie felgi z ogumieniem Michelin, ABS, kontrolę trakcji i inne elementy zgodne z normami FIA.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Produkcja modelu 911 GT2 RS Clubsport będzie limitowana do 200 egzemplarzy, a pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli w maju przyszłego roku. Cena? Maszynę wyceniono na 405 tysięcy euro plus lokalne opłaty i podatki - obecnie to równowartość przeszło 1,7 miliona złotych. Na obecną chwilę Clubsport nie kwalifikuje się do żadnej serii wyścigowej, ale nie wykluczone, że to może się zmienić. Porsche zdradziło, że prowadzi owocne rozmowy z SRO Motosports Group, organizatorami takich pucharów, jak Blancpain GT Series, Pirelli World Challenge i GT4 European Series. W przyszłym roku SRO zamierza uruchomić nowe mistrzostwa dla samochodów zdefiniowanej na nowo klasy GT2. Clubsport wydaje się najbardziej pasować właśnie do tej kategorii.

Skomentuj na forumUdostępnij