Aktualności
24.10.2018

Audi R8 Urodzone na torze

Audi R8 drugiej generacji ma już pierwszą młodość za sobą. Oficjalnie. Model, który zadebiutował na początku 2015 roku przeszedł właśnie gruntowną modernizację. Zmiany sprowadzają się do standardowych zabiegów: przeprojektowanie przedniej części karoserii, wyciśnięcie większej mocy z silników, wzbogacenie wyposażenia i inne poprawki techniczne.

Zapowiedzią odświeżonego, drogowego R8 było wyścigowe R8 LMS, które pokazano na początku tego miesiąca i z którym cywilny pojazd dzieli około 50% części. Dla auta, za którym stoi oddział Audi Sport, przygotowano między innymi nowy, przedni pas z powiększoną atrapą chłodnicy Singleframe, dodatkowymi wlotami powietrza i elementami odpowiadającymi za aerodynamikę, nowe felgi o średnicy 19 cali, nową osłonę filtra powietrza oraz nowe pakiety stylistyczne, zawierające między innymi do detali pokrytych różnymi kolorami i elementów wykonanych z włókien węglowych.

Audi R8

Audi deklaruje, że R8 będzie się prowadzić jeszcze lepiej dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu, wspomaganiu kierownicy, poprawionemu systemowi ESC (Electronic Stabilization Control) oraz - w zależności od wyboru wersji napędowej - nowym trybom jazdy (sucho, mokro, śnieg). Na liście opcji znajdziemy między innymi węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, przedni stabilizator wykonany z włókien węglowych i aluminium oraz lekkie felgi o średnicy 20 cali z letnim ogumieniem. Coupe i Spyder, produkowane w zakładach w Heilbronn, dostępne będą w dwóch wersjach napędowych: zwykłej oraz Performance.

Audi R8

W obu ewolucjach R8 znajdziemy wolnossącą, produkowaną na Węgrzech jednostkę V10 oraz układ przeniesienia napędu na obie osie. W bazowej wersji moc silnika podniesiono z 540 do 570 KM, a moment obrotowy z 540 do 550 Nm, w wersji Performance dostaniemy 620 zamiast 610 KM i 580 zamiast 560 Nm. Najmocniejsze coupe będzie rozpędzać się do setki w czasie zaledwie 3,1 sekund, a jego prędkość maksymalna sięgnie 330 km/h. W najlepiej wyposażonym modelu drogę hamowania ze 100 km/h skrócono o półtora metra, a z 200 km/h o pięć metrów. Odświeżone R8 będzie można zamawiać od stycznia przyszłego roku, a pierwsi właściciele otrzymają auto w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje