Aktualności
20.10.2018

Lynk & Co 03 TCR Pierwszy krok

Audi, Alfa Romeo, Honda, Hyundai, Peugeot, Seat, Volkswagen czy Lynk & Co to marki, których samochody zobaczymy w przyszłym roku w różnego typu mistrzostwach turystyków. Marek tych nich nikomu przedstawiać nie trzeba. Prawie. Sprawa ma się zupełnie inaczej z Lynk & Co. Kim są, skąd pochodzą, dokąd zmierzają?

Przedsięwzięcie pod tytułem Lynk & Co kreowane jest na globalną markę miejskiej mobilności, której samochody mają być adresowane do najmłodszego pokolenia kierowców. Firma pokazała swój pierwszy prototyp, SUV'a o oznaczeniu 01 jesienią 2016 roku, a w ostatnich miesiącach dołączyły do niego crossover 02 oraz limuzyna 03. Za Lynk & Co stoi chińska grupa Geely, do której od 2010 roku należy Volvo. To właśnie ze szwedzką marką związane jest Lynk & Co: jego samochody projektowane są w Szwecji i korzystają z technologii Volvo, jak choćby nowa platforma, na której bazuje najnowsze XC40.

Lynk & Co 03 TCR

Limuzyna 03 była punktem wyjścia dla ścigacza klasy TCR, który pokazano światu na torze Fuji Raceway w Japonii. Maszyna powstała w oddziale Geely Group Motorsport. Model 03 TCR zasila 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który rozwija około 350 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Napęd na przednią oś przenosi 6-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów. Samochód waży jakieś 1265 kilogramów (w tym kierowca). Jako pierwsze 03 TCR z myślą o startach w mistrzostwach świata World Touring Car Cup otrzyma działające od 1996 roku Cyan Racing, znane wcześniej jako Polestar, które od lat ściga się samochodami Volvo (tytuł mistrzowski WTCC kierowców, zespołów i producentów w sezonie 2017), a ostatnio również Lotusem klasy GT4 (Lotus także należy do Geely).

Lynk & Co 03 TCR

Na wyścigowym 03 TCR współpraca z Cyan Racing się nie kończy. Jednocześnie zapowiedziano 500-konny koncept 03 Cyan na bazie auta wyścigowego, który będzie zwiastował pojawienie się sportowych samochodów marki Lynk & Co z podniesionymi osiągami. Koncept dopiero powstanie, a na razie pokazano tylko jego komputerowe wizualizacje. Geely poszukuje jednocześnie kolejnych chętnych na starty w 03 TCR. Nabycie auta, które kwalifikuje się do udziału w różnych seriach turystyków na całym świecie, wiąże się, zgodnie z regulaminem klasy TCR, z wydatkiem maksymalnie 130 tysięcy euro (około 560 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij