Aktualności
18.10.2018

Acura NSX GT3 Evo Globalna rywalizacja

W przyszłym roku do boju na torach całej kuli ziemskiej ruszy zmodernizowane coupe NSX GT3, dzieło amerykańskiego Acura Motorsports, Honda Performance Development, japońskiego Mugen i włoskiego JAS Motorsport. Maszyna zastąpi model, który z sukcesami używany jest w różnych seriach wyścigowych od końca 2016 roku.

Wyścigowe coupe klasy GT3 bazuje na seryjnej, hybrydowej NSX i polega wyłącznie na silniku spalinowym. Samochód, którego podwozie produkowane jest Performance Manufacturing Center w Marysville, składany jest w Mediolanie przez JAS Motorsport. Do jego napędu służy widlasta, podwójnie turbodoładowana "szóstka" o pojemności 3,5 litra, rozwidlona pod kątem 75 stopni, która współpracuje z 6-stopniową, półautomatyczną, sekwencyjną skrzynią biegów XTrac. NSX GT3 z silnikiem umieszczonym centralnie waży około 1240 kilogramów (w zależności od Balance of Performance i regulaminu danej serii wyścigowej).

Acura NSX GT3 Evo

W wersji Evo przygotowanej na nadchodzący sezon w NSX GT3 zmodernizowano między innymi węglowe nadwozie (zwiększony docisk aerodynamiczny ma zapewniać lepsze trzymanie drogi, a zmniejszone opory powietrza mają zwiększyć prędkość maksymalną), zainstalowano nowe turbosprężarki, poprawiono pracę systemów chłodzenia, przeprogramowano ABS i zainstalowano nowe wyświetlacze oraz systemy telemetryczne Boscha. Wszystkie zmiany mają na celu także zwiększenie żywotności auta (życie silnika ma zostać wydłużone o jedną czwartą) i zmniejszenie kosztów jego obsługi oraz użytkowania.

Acura NSX GT3 Evo

Tak samo, jak poprzednio, głównymi arenami występów NSX GT3 Evo będą puchary IMSA WeatherTech SportsCar Championship (klasa GTD), Pirelli World Challenge, Blancpain GT Series Asia, ADAC GT Masters, Super GT, FIA GT World Cup, a także wybrane rundy mistrzostw GT Challenge czy Blancpain GT Series. Modelu, występującego w zależności od rynku pod markami Acura lub Honda, nie zabraknie w tak znaczących wyścigach, jak 24h Daytona (drugie miejsce w klasie w sezonie 2018), 24h Spa-Francorchamps czy 12h Sebring. Niektóre elementy pakietu Evo, jak zmodernizowany ABS i elektronika (sprzęt i oprogramowanie), dostępne będą jako pakiety modernizacji dla starszych egzemplarzy NSX GT3.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje