Aktualności
26.09.2018

GreenGT LM PH2G Misja H24

Przymiarki szwajcarskiego GreenGT do wystawienia w 24-godzinnym wyścigu Le Mans eksperymentalnego samochodu karmiącego się wodorem trwają już prawie od dziesięciu lat, w ciągu których powstało kilka prototypów. W miniony weekend na torze Spa-Francorchamps w Belgii zadebiutował kolejny z nich, model o oznaczeniu LM PH2G.

GreenGT pracuje nad swoją maszyną, a przy okazji nad kilkoma innymi projektami, jak Pininfarina H2 Speed, od blisko dekady, a pierwsze plany zakładały, że samochód będzie mógł wystartować w Le Mans już w 2012 roku. Od tamtego czasu pokazano spydera oraz coupe LMPH2, które miały rozwijać ponad 550 koni mechanicznych. W miniony weekend z okazji piątej rundy pucharu European Le Mans Series na pętli Spa-Francorchamps pokazano w ruchu najnowsze wcielenie auta, coupe LM PH2G.

GreenGT LM PH2G

Prototyp wystąpił na Spa-Francorchamps jedynie w celach pokazowych, nie brał udziału w wyścigu i w planie miał tylko kilka okrążeń oraz tankowanie. Samochód zbudowany jest na węglowym kadłubie ze stalową ramą, a do jego napędu zaprzęgnięto cztery silniki elektryczne, po dwa na każde z kół tylnej osi. Nie ma tu tradycyjnej skrzyni biegów, sprzęgła ani mechanizmu różnicowego. Silniki karmione są za pośrednictwem wodorowych ogniw paliwowych, podłączonych pod zbiornik mieszczący 8,6 kilograma wodoru, którego napełnienie zajmuje około trzech minut. LM PH2G zostawia za sobą jedynie parę wodną.

GreenGT LM PH2G

Układ napędowy w LM PH2G dostarcza stale 250 kW i maksymalnie 480 kW (odpowiednio 340 i 653 koni mechanicznych), których rozdziałem pomiędzy poszczególne koła steruje elektronika. Pojazd wyposażono w system odzyskiwania energii kinetycznej o pojemności 2,4 kWh, z którego płynie dodatkowe 250 kW, ograniczone do 20 sekund. Prototyp ważący 1420 kilogramów rozpędza się do setki w czasie 3,4 sekund, a jego prędkość maksymalna przekracza 300 kilometrów na godzinę. GreenGT w ramach przedsięwzięcia Misja H24 współpracuje z Automobile Club De L'Ouest, organizatorami 24-godzinnego wyścigu Le Mans, którzy na rok 2024 zapowiadają utworzenie osobnej klasy dla maszyn elektrycznych o napędzie wodorowym.

Skomentuj na forumUdostępnij