Aktualności
13.09.2018

Abarth 595 Podwójna tożsamość

Najmniejsze i najbardziej wnerwione modele z rodziny Fiata, auta serii 500, przeszły kurację odmładzającą, która pobudza je do jeszcze żywszego opierania się prawom fizyki i zachęca do manifestowania własnej odrębności. Mowa o maluchach firmowanych przez markę Abarth, które przybrały oznaczenie 595 i 695. Przy okazji zmodernizowano różnież większego 124 Spidera.

Rodzina 595 obejmuje obecnie pięć wariantów z otwartą lub zamkniętą karoserią, która przeszła zmiany stylistyczne i aerodynamiczne: 595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione oraz 695 Rivale, które różnią się między sobą wykończeniem nadwozia i wnętrza (w tym opcje z włókien węglowych), zestrojeniem kabiny czy poziomem mocy silnika. Modele Pista i Competizione wyróżniają się m.in. regulowanym wydechem Record Monza Attivo, nowym kolorem nadwozia Adrenalina Green, Turismo dostępne jest w nowym kolorze Asfalto Grey. Już w bazowej wersji dostajemy system Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym. W modelu Pista zastępuje go ekran 7-calowy, a auto uzbrojone jest między innymi w adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami Koni.

Abarth 595

Model Competizione jako jedyny w tym towarzystwie dostępny jest z samoblokującym się mechanizmem różnicowym i przerośniętym układem hamulcowym Brembo z tarczami o średnicy aż 305 milimetrów na przedniej osi. Competizione, Pista i Turismo dysponują adaptacyjnymi amortyzatorami Koni (Pista i Turismo tylko na tylnej osi). Rivale to bogato wyposażona i specjalnie wykończona edycja specjalna dla kolekcjonerów, którą przygotowano we współpracy z włoskim producentem jachtów Riva. Dodatkowe wyposażenie 595 może objąć oprogramowanie Apple CarPlay i Google Android Auto, nawigację, nagłośnienie Beats Audio o mocy 480 W oraz przednie reflektory oparte o ksenon.

Abarth 595

Każde auto z serii napędzane jest 1,4-litrowym, turbodoładowanym silnikiem T-Jet na czterech poziomach mocy: 145 koni mechanicznych w bazowym 595, 160 KM w Pista, 165 KM w Turismo i 180 KM w Competizione i Rivale (moment obrotowy od 206 do 250 niutonometrów). Napęd na przednią oś przenosi ręczna skrzynia o pięciu biegach. Opcja: sekwencyjna, zrobotyzowana przekładnia Abriarth z łopatkami przy kierownicy. Turismo potrzebuje 7,3 sekund na rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę, a Competizione tylko 6,7 sekund. Prędkość maksymalna: od 210 do 225 kilometrów na godzinę.

Abarth 124 Spider

Oprócz modernizacji 595 Włosi przeprowadzili również niewielką oparcję odmładzającą na modelu 124 Spider pod markami Fiat i Abarth (w zależności od rynku i wersji), który bazuje na tym samym podwoziu, co Mazda MX-5. Auto otrzyma na większej licznie rynków między innymi nową opcję układu wydechowego Record Monza, pakiet stylistyczny Veleno Appearance Group oraz nowe możliwości wykończenia. Pod maską bez zmian: 140 koni mechanicznych w wersji europejskiej i ponad 160 koni mechanicznych w wersji przeznaczonej na rynek USA, płynące z silnika o pojemności 1,4 litra. Napęd przenoszony jest na tylną oś.

Skomentuj na forumUdostępnij