Aktualności
23.06.2018

Volvo S60 Dobra passa

Volvo, którego domeną od dłuższego czasu są samochody typu kombi oraz SUV'y, nie zapomina o trzybryłowych, klasycznych limuzynach. Do historii odchodzi znane od ponad ośmiu lat S60 drugiej generacji, a jego miejsce zastępuje zupełnie nowa konstrukcja, która bez najmniejszych kompleksów mierzy jeszcze wyżej, niż poprzednik.

Model S60 trzeciej generacji będzie dla Volvo, które od 2010 roku należy do chińskiego Geely, pod wieloma względami wyjątkowe. To pierwszy model szwedzkiej marki, który będzie produkowany w USA. Auto będzie opuszczało wrota nowej fabryki w Charleston w Południowej Karolinie, którą uruchomiono kilka dni temu. Będzie to również pierwsze Volvo, w którego ofercie napędowej nie znajdziemy silników wysokoprężnych. S60 jako pierwsze dostępne będzie w podrasowanej specyfikacji Polestar Engineered, przygotowanej w oddziale Polestar. Auto o długości 476 centymetrów i wysokości 143,5 centymetra będzie niższe i dłuższe od poprzednika.

Volvo S60

Zupełnie nowe S60 zbudowane jest na platformie Scalable Product Architecture (SPA), z której korzystają też większe modele serii 90. Konstrukcja, która od początku zbiera wysokie oceny w testach bezpieczeństwa, uzupełniona jest między innymi elektronicznymi pomocnikami (monitorowanie ruchu w mieście, awaryjne hamowanie, utrzymywanie prędkości i linii, asystent parkowania i tak dalej, a w opcjach systemy jazdy zautomatyzowanej), adaptacyjnym zawieszeniem oraz systemem Sensus Connect, który zapewnia łączność ze światem i pozwala sterować różnymi funkcjami samochodu. S60 idzie stylistycznie w ślady S90 oraz hybrydowego coupe, które oferowane będzie pod osobną marką jako Polestar 1

.

Volvo S60

W chwili wejścia na rynek S60 dostępne będzie z czterocylindrowymi, spalinowymi silnikami typu T5 i T6 o pojemności dwóch litrów (254 KM, turbosprężarka oraz napęd na przód lub 320 KM, turbosprężarka, kompresor oraz napęd na obie osie), a także jako hybryda typu plug-in z jednostkami z turbosprężarką lub kompresorem oraz napędem na wszystkie cztery koła: jako T6 Twin Engine i T8 Twin Engine. W specyfikacji T8 Twin Engine model dysponować ma mocą co najmniej 400 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 640 niutonometrów. Słabsza hybryda produkować ma do 340 koni mechanicznych.

Volvo S60

W wydaniu Polestar Engineered z układem T8 Twin Engine samochód wyposażony będzie w nowe elementy zawieszenia z amortyzatorami Öhlins, układ hamulcowy z podzespołami Brembo, felgi i opony, przeprogramowaną elektronikę silnika oraz detale nadwozia i wnętrza. Moc układu napędowego podskoczy co najmniej do 420 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wzrośnie do 670 niutonometrów. Poza topowym Polestar Engineered limuzyna S60 dostępna będzie w czterech liniach wyposażenia i wykończenia: Momentum, Inscription oraz R-Design. Cena na rynek polski nie jest jeszcze znana. Na terenie USA cennik startuje od 35,8 tysięcy dolarów (obecnie to około 135 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij