Aktualności
09.06.2018

Porsche 911 Speedster Powrót do źródeł

Porsche świętuje w tym roku 70-lecie produkcji samochodów własnej marki. Ich historia rozpoczęła się w 1948 roku od zbudowania speedstera 356, którego echa przewijają się w modelach Porsche nieprzerwanie do dnia dzisiejszego. Najnowszym przykładem jest koncept 911 Speedster, który przygotowano specjalnie z okazji okrągłej rocznicy.

Pierwsze, sportowe auto marki Porsche, słynny 356-001, otrzymało zezwolenie na poruszanie się po drogach publicznych ósmego czerwca 1948 roku. Dokładnie siedemdziesiąt lat później Porsche pokazało światu koncept 911 Speedster. To model z otwartą karoserią, w którym skrócono i pochylono pod większym kątem przednią szybę, a także obniżono boczne szyby. Za plecami kierowcy i pasażera zainstalowano nową pokrywę z włókien węglowych z charakterystycznymi wybrzuszeniami oraz chowaną szybę z Plexiglasu. Dachu nie ma w ogóle. Jest za to przykrycie w razie parkowania pod gołym niebem.

Porsche 911 Speedster

911 Speedster bazuje na nadwoziu aktualnego 911 Carrera 4 Cabriolet. Poza tylną częścią karoserii z włókien węglowych wykonano tu także przednią maskę i nadkola. W Speedsterze zrezygnowano z radia, nawigacji i klimatyzacji, a kubełkowe fotele oparto na szkielecie z włókien węglowych. Kolory nadwozia nawiązują do samochodów wyścigowych Porsche z lat pięćdziesiątych, podobnie jak takie detale, jak boczne lusterka, wlew paliwa na środku maski czy osłony przednich świateł. Plus obowiązkowe felgi Fuchs, w tym przypadku o średnicy 21 cali i po raz pierwszy mocowane centralnie.

Porsche 911 Speedster

Pod spodem skrywa się podwozie rodem z 911 GT3. Twórcy auta zdecydowali się na zmodyfikowany układ wydechowy z tytanowymi końcówkami, ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach oraz sześciocylindrowy silnik typu boxer, który kręci się aż do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę i przekracza 500 koni mechanicznych. Na chwilę obecną 911 Speedster pozostaje konceptem. Porsche nie zaprzecza jednak potencjałowi na produkcję seryjną. Decyzja ma zostać podjęta w ciągu najbliższych miesięcy. Jeśli będzie pozytywna to seryjnego Speedstera mamy zobaczyć najwcześniej w przyszłym roku.

Porsche 911 Speedster

Porsche świętuje w tym roku 70-lecie produkcji samochodów własnej marki, ale historia firmy jest znacznie dłuższa, a o tytuł pierwszego Porsche można posądzać kilka dużo starszych modeli. Wszystko zaczęło się jeszcze w XIX wieku od pierwszych konstrukcji Ferdinanda Porsche, w tym rewolucyjnych automobili o napędzie hybrydowym. Pierwszym pojazdem 23-letniego Porsche był elektryczny Egger-Lohner C.2 Phaeton z 1898 roku. W kolejnych dekadach Porsche pracował dla największych koncernów samochodowych z Niemiec i całego świata, jak Mercedes-Benz i Auto Union. W roku 1931 założył w Stuttgarcie własne studio konstrukcyjne, w którym powstały między innymi wyścigowe samochody klasy grand prix, słynny "Garbus", a w czasie wojny czołgi i inne maszyny. Po wojnie inicjatywę przejął jego syn, Ferry Porsche.

Skomentuj na forumUdostępnij