Aktualności
07.06.2018

BMW Z4 Coraz bliżej

Już tylko kilka miesięcy dzieli nas od wejścia do produkcji zupełnie nowego roadstera marki BMW z rodziny Z: trzeciej generacji modelu Z4, którego poprzednik zszedł ze sceny dwa lata temu. Zupełnie nowe Z4 latem ubiegłego roku zapowiadał efektowny koncept - wygląd auta nie powinien nas więc zaskoczyć. A co z technologią?

BMW zapowiada, że zupełnie nowe Z4 będzie najbardziej sportowym przedstawicielem swojego gatunku, którego historia rozpoczęła się w 2002 roku, kiedy to model Z3 został zastąpiony przez pierwsze Z4. Przedstawicielem skupionym na przyjemności z jazdy, zwinności, zrywności i precyzji - a wszystko to pod gołym niebem, od którego w razie potrzeby będzie można odgrodzić się miękkim, składanym dachem. Kluczowe możliwości auta testowano w ostatnich miesiącach na torze w Miramas we Francji.

BMW Z4

Niemcy zdradzili już, że na szczycie oferty będzie stać model w specyfikacji Z4 M40i (w przyszłości można spodziewać się jeszcze mocniejszych, rasowych wersji M). Jego sercem będzie sześciocylindrowy, rzędowy silnik, a jego uzbrojenie obejmie 8-stopniowy automat ZF, obniżone zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory, zaprojektowaną od nowa przednią oś, wzmocniony układ hamulcowy oraz sterowaną elektronicznie blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Nieoficjalnie: co najmniej 340 koni mechanicznych i poniżej 4,5 sekundy w sprincie od zera do setki.

BMW Concept Z4

BMW nie chwali się jeszcze miejscem ani datą premiery nowego Z4. Nieoficjalnie mówi się, że model wejdzie do produkcji jeszcze przed końcem roku, a jego premiera spodziewana jest już na tegoroczny konkurs elegancji Pebble Beach w sierpniu (w tym samym miejscu pokazano rok temu Concept Z4 - na zdjęciu powyżej). Kolejne doniesienia mówią o pracach nad wersją z napędem na obie osie, a nawet hybrydą. Na tym oczywiście dobrych informacji nie koniec: nie zapominajmy, że nowe Z4 opracowano wspólnie z Toyotą. Jego japońskim bliźniakiem będzie... zupełnie nowa Supra!

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje