Aktualności
18.05.2018

Shelby Series 2 Niedokończone sprawy

Shelby American uruchamia limitowaną produkcję dwóch nowych modeli, które nie do końca są takie nowe. Pierwszy z nich to kontynuacja GT500 Super Snake na bazie Mustanga z lat sześćdziesiątych. Drugi to autorski roadster Series 2, zmodernizowany pod każdym względem model, który oryginalnie został wylansowany pod koniec minionego stulecia.

Shelby GT500 Super Snake to kontynuacja legendy sprzed ponad pięćdziesięciu lat. Każdy z nowych egzemplarzy budowany będzie na oryginalnych Mustangach z roku 1967 z oryginalnymi numerami podwozia, do których dotłoczone zostaną numery z rejestru Shelby. Pierwsze i jak dotąd jedyne Super Snake z 1967 roku powstało specjalnie z myślą o testowaniu nowego ogumienia Goodyeara i zasilane było 7-litrowym silnikiem, którego moc miała dochodzić do 530 KM. Plany wdrożenia auta do produkcji nie weszły w życie... aż do teraz. Fastback z V8 o mocy ponad 560 koni ma powstać w kolekcjonerskiej serii 10 egzemplarzy w cenie od 250 tysięcy dolarów.

Shelby GT500 Super Snake

Series 2 to zupełnie inna historia. Sportowy roadster to następca modelu Series 1, którego produkcję rozpoczęto w 1999 roku i zakończono blisko siedem lat później. Z zewnątrz oba modele - jedyne Shelby własnego pomysłu, które weszło do produkcji - wyglądają niemal identycznie. Pod spodem są jednak bardzo różne. Model Series 1 o masie niespełna 1300 kilogramów zasilany był 4-litrową, widlastą, wolnossącą ósemką o mocy ponad 320 koni mechanicznych ze stajni Oldsmobile (marka należąca do General Motors). W opcji sprężarka i co najmniej 460 KM. Model Series 2 został przygotowany przede wszystkim z myślą o połączeniu z widlastą ósemką od Forda.

Shelby Series 2

W domyślnej konfiguracji Series 2 ma być zasilane jednostkami V8 o pojemności 427 cali sześciennych, współpracującymi ze skrzyniami biegów ZF o pięciu przełożeniach. Możliwe będą również inne kombinacje - wszystko na życzenie klienta. Samochód będzie bazował na tym samym, aluminiowym podwoziu, co Series 1, które zmodernizowano do współczesnych standardów. Nowe będzie między innymi zawieszenie, elektryka, układ hamulcowy oraz lekkie felgi z ogumieniem Pilot Cup 2. Twórcy zapowiadają, że Series 2 ma być nawet o 12% lżejsze od Series 1, a wszystkie podzespoły mają radzić sobie z mocą przekraczającą 800 koni mechanicznych!

Shelby Series 2

Series 2 na podstawie porozumienia z Shelby American będzie produkowane ręcznie w Wingard Motorsports, które jakiś czas temu weszło w posiadanie części zapasowych i podwozi po Series 1. Firma oferować będzie kilka typów karoserii: z aluminium, z włókien węglowych lub z... tytanu! Produkcja ograniczona będzie do zaledwie czterech egzemplarzy rocznie, a na klientów czekać będą różne dodatkowe usługi, jak na przykład kurs jazdy na torze Spring Mountain Raceway pod Las Vegas. Dla porównania: model Series 1 został wypuszczony na rynek w liczbie 249 sztuk. Jaka będzie cena Series 2? Tym razem producent jej nie ujawnia.

Skomentuj na forumUdostępnij