Aktualności
02.05.2018

RG Nathalie Nowe stworzenie

Obranie kursu na Chiny, przymusowe lub dobrowolne, zmieniło już losy wielu marek, wliczając producentów egzotycznych aut sportowych. Do tego właśnie grona należą maszyny projektowane przez Rolanda Gumperta, który kilka lat temu rozstał się ze swoim przedsięwzięciem. Teraz firmuje nowe, a coupe RG Nathalie, to jego pierwsza propozycja.

Urodzony w 1944 roku Roland Gumpert rozpoczął swoją karierę pod koniec lat sześćdziesiątych w Audi, w ramach którego trafił w końcu do oddziału Audi Sport. Z koncernem Volkswagena związany był do końca ubiegłego stulecia, kiedy to zaangażował się w projekt zupełnie nowego, super sportowego auta z najwyższej półki. W roku 2005 gotowa była pierwsza maszyna marki Gumpert - coupe Apollo. Gumpert Sportwagenmanufaktur działało przez ponad dekadę, a po bankructwie zostało przejęte przez chińskich inwestorów i przekształcone w Apollo Automobil. Drogi Gumperta rozeszły się z nową firmą, a jego najnowsze dzieło firmowane jest przez markę RG, za którą stoi Gumpert Aiways Automobile, przedsięwzięcie powstałe po połączeniu sił z chińskim Aiways.

RG Nathalie

Pierwszy model RG nosi imię córki Rolanda, Nathalie. To niewielkie coupe przypominające ostatni prototyp Gumperta, Explosion, który pokazano w 2014 roku. Auto zbudowano na rurowym podwoziu ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, które przykryto karoserią z włókien węglowych. Explosion dysponował mocą około 420 koni mechanicznych i napędem na wszystkie cztery koła. Nathalie również może pochwalić się napędem obu osi, ale o zupełnie innym charakterze - to auto elektryczne... z małą niespodzianką. Samochód jako pierwszy w swojej klasie wykorzystuje metanolowe ogniwa paliwowe, opracowane przez duńskie SerEnergy, które chwali się pozycją największego na świecie producenta tego typu rozwiązania.

RG Nathalie

Twórcy Nathalie deklarują moc w zakresie 400-815 koni mechanicznych z czterech silników elektrycznych, sprint od zera do setki w czasie 2,5 sekund, prędkość maksymalną ponad 306 km/h i zasięg 850 kilometrów, który będzie można wydłużyć. Z pełnym wykorzystaniem systemu odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania i w ekonomicznym trybie jazdy z prędkością 80 km/h auto ma pokonywać do 1200 kilometrów! Tankowanie metanolu do pełna zajmować ma tylko od trzech do pięciu minut. Cena i plany produkcyjne Nathalie nie są znane. Wiadomo za to, że Gumpert pracuje już w Ingolstadt nad kolejnymi modelami. SUV'a wliczając, oczywiście.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje