Aktualności
26.04.2018

Mercedes-AMG E 53 Saloon/Estate Pakiet dodatków

Daimler kontynuuje aktualizacje swojej floty o małe i duże zmiany natury stylistycznej oraz technicznej, wliczając nowe warianty napędowe. Modelami, które w ostaniach dniach przeszły kurację odmładzającą są limuzyna i kombi klasy E. Auta idą w ślady wersji z jedną parą drzwi i pod szyldem AMG przyjmują postać firmowaną przez liczbę 53.

Co nowego spotkało klasę E? To przede wszystkim wielofunkcyjne kierownice nowej serii, rozbudowane systemy wspomagania kierowcy Driving Assistance Package, znane z klasy S, rozbudowany system telemetryczny, zestaw stylistyczny SportStyle Package, zmiany w konsoli środkowej, nowe kolory nadwozia, nowe felgi, fotele Seat Comfort Package w standardzie w większej liczbie specyfikacji oraz drobniejsze korekty na wykończeniu auta i jego wyposażeniu. Ofertę silnikową otwiera wysokoprężny, 150-konny model E 200 d. Ale zebraliśmy się tu dzisiaj z zupełnie innego powodu.

Mercedes-AMG E 53 Saloon

W oddziale AMG w Affalterbach przygotowano nową limuzynę oraz kombi w wydaniu E 53, które jako coupe i kabriolet znamy od połowy stycznia. Wszystkie modele wpisują się w segment tak zwanych łagodnych hybryd (mild hybrid). Główną rolę odgrywa tu w dalszym ciągu jednostka spalinowa: to sześciocylindrowy motor o pojemności trzech litrów z turbosprężarką. Oprócz tradycyjnego turbo pod jednostkę podłączono napędzany elektrycznie kompresor oraz starter/alternator EQ Boost, który zasilany jest z obwodu pod napięciem 48V i który współpracuje z akumulatorem o powiększonej pojemności.

Mercedes-AMG E 53 Estate

Na samym spalaniu benzyny Mercedes-AMG E 53 generuje maksymalnie 435 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów. Umieszczony między silnikiem i skrzynią biegów EQ Boost dokłada dodatkowe 22 KM i 250 Nm, które sprawdzają się m.in. przy regulowaniu obrotów silnika na biegu jałowym, wypełnianiu turbodziury oraz pracy systemu start/stop. Napęd przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem układu AMG Performance 4Matic+ oraz 9-stopniowej, automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Limuzyna i kombi rozpędzają się do setki w czasie 4,5 sekund, a ich prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij