Aktualności
19.04.2018

BMW M2 Competition Poszukiwania przeciwnika

Jesienią miną trzy lata od premiery coupe M2, najmocniejszego modelu wśród najmniejszych samochodów ze stajni BMW. To dobry moment na nabycie nowych umiejętności, opanowanie nowych sztuczek, poprawę aparycji, zwiększenie tkanki mięśniowej i mocniejsze nadepnięcie na ambicję konkurencji. Takimi właśnie drogami podąża nowe M2 Competition.

Razem z premierą gruntownie zmodernizowanego M2 Competition bazowe, 370-konne M2 Coupe odchodzi do historii. Pierwsze auto, w przypadku którego BMW zastosowało nazwę Competition - wcześniej mieliśmy do czynienia jedynie z pakietami modyfikacji o podobnej nazwie - ubrano w nowe: zderzaki, adaptacyjne światła w technologii LED, osłonę chłodnicy, lusterka boczne, dyfuzor, felgi o średnicy 19 cali, końcówki wydechu oraz detale w kolorze czarnym. W katalogu M2 pojawiają się jednocześnie dwa nowe kolory nadwozia: Sunset Orange i Hockenheim Silver. W środku: nowa kierownica, deska rozdzielcza i detale wykończeniowe.

BMW M2 Competition

Pod przednią maską zastaniemy nową, rzędową szóstkę z rodziny M TwinPower Turbo o pojemności trzech litrów, wywodzącą się z jednostek napędzających modele M3 i M4. Silnik dostarcza 410 koni mechanicznych i 550 niutonometrów i współpracuje z ręczną skrzynią o sześciu biegach. Opcja: dwusprzęgłowy, 7-stopniowy automat M DCT (Double Clutch Transmission). Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylną oś. Coupe z automatem rozpędza się do setki w czasie 4,2 sekund (4,4 sekundy z manualem), a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę (280 km/h w opcji M Driver's Package). Według norm DIN pojazd waży na sucho 1550 kilogramów.

BMW M2 Competition

Na silniku i wyglądzie nowości w M2 Competition oczywiście się nie kończą. Coupe może pochwalić się również przeprojektowanym zawieszeniem z elementami z włókien węglowych, nowymi systemami chłodzenia, nowym układem wydechowym z dodatkowymi przepustnicami i filtrem cząsteczek stałych, rozbudowanymi trybami jazdy i licznymi opcjami, jak układ hamulcowy z tarczami o średnicy aż 400 milimetrów z przodu oraz kubełkowe fotele M Sport. BMW nie chwali się jeszcze ceną M2 Competition. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów pod koniec lata.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje