Aktualności
31.03.2018

Maserati Levante Trofeo Gra w żywioły

Produkowany seryjnie SUV od Maseraki, który jeszcze nie tak dawno mógł wydawać się absurdem, dołącza do wyścigu mocy, z którego dotychczas był wyłączony. Model o nazwie Levante przeobraził się właśnie w Levante Trofeo, jedną z najmocniejszych i najszybszych maszyn włoskiej marki, jakie wypuszczono na publiczne drogi.

Seryjny Levante zadebiutował dwa lata temu z paletą silnikową rozciągającą się między jednostkami V6, benzynowymi i wysokoprężnymi, o mocy w zakresie od 275 do 430 koni mechanicznych. Stosunkowo mała popularność auta produkowanego w Turynie przez koncern Fiat Chrysler Automobiles już kilka razy zmusiła Włochów to zwolnienia tempa produkcji, a nawet tymczasowego zamknięcia linii montażowej. Teraz model wchodzi na nowy poziom: Levante Trofeo, światowa premiera tegorocznego New York International Auto Show, to pierwszy Levante z widlastą ósemką.

Maserati Levante Trofeo

Co dokładnie trafiło pod maskę Levante Trofeo (nie mylić z wyścigowymi Maserati, które również noszą nazwę Trofeo)? To podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,8 litra, które, podobnie jak wszystkie inne, benzynowe silniki marki produkowane jest przez Ferrari w Maranello. Motor dostarcza 598 koni mechanicznych i 730 niutonometrów, które przenoszone są na wszystkie cztery koła pośrednictwem układu Q4 Intelligent All-Wheel Drive System. Maszyna, która waży pond 2,1 tony, rozpędza się do setki w czasie 3,9 sekundy, a jej prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Wśród kilku trybów jazdy znajdziemy tryb Corsa z funkcją szybkiego startu.

Maserati Levante Trofeo

Levante Trofeo odziano w przeprojektowaną karoserię z elementami z włókien węglowych, zaopatrzono w koła z felgami Orione o średnicy 22 cali, adaptacyjne reflektory Full Matrix LED, zmodyfikowane zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami Skyhook, fotele obszyte naturalną skórą Pieno Fiore, nagłośnienie Bowers & Wilkins o mocy 1280 W oraz po raz pierwszy w Levante system Integrated Vehicle Control, kontrolujący stabilnością i przyczepnością auta zamiast tradycyjnego systemu ESP (Electronic Stability Program). Produkcja Levante Trofeo ruszy latem. Dla klientów w USA i Kanadzie adresowana będzie limitowana seria Launch Edition w matowym kolorze Grigio Lava z dodatkowym wykończeniem i wyposażeniem.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje