Aktualności
16.03.2018

Range Rover SV Coupe Święto tradycji

Pierwsza terenówka marki Range Rover miała jedną parę drzwi oraz dużą klapę z tyłu i przez dłuższy czas nie było potrzeby oferowania czegoś więcej. Dziś wszystkie produkowane modele marki - a rozróżniamy ich aż sześć - mają po dwie pary drzwi. Czas na powrót do korzeni. Oto kolekcjonerskie tony luksusu: Range Rover SV Coupe.

SV Coupe, światowa premiera osiemdziesiątego ósmego salonu samochodowego w Genewie, powstał w oddziale Special Vehicle Operations, który w koncernie Jaguar Land Rover odpowiada za wszelkiego typu projekty specjalne. A SV Coupe właśnie takim jest: to maszyna o długości 5,01 metra z przeprojektowanym, aluminiowym szkieletem, jedną parą drzwi z szybami bez ramek, panoramicznym dachem, opcją 23-calowych felg, ręcznie wykończanym wnętrzem z tapicerką z diamentowym wzorem z możliwością wyboru i kombinacji różnych kolorów ze skóry z działającej od 1905 roku garbarni oraz detalami z drewna, których nie dostaniemy w innych modelach marki. Plus nieskończone opcje i możliwości indywidualizacji.

Range Rover SV Coupe

Ekskluzywny Range Rover dziedziczy od starszych modeli wszystkie zdolności do poruszania się trudnym terenie, może pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony i jest jednym z najszybszych modeli w historii marki. Za tym ostatnim stoi pięciolitrowa, widlasta ósemka ze sprężarką, z którego wyciśnięto 565 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. Napęd na obie osi przenosi 8-stopniowy automat ZF oraz 2-stopniowa skrzynia rozdzielcza. SV Coupe rozpędza się do setki w czasie 5,3 sekund, a jego prędkość maksymalna sięga 266 kilometrów na godzinę.

Range Rover SV Coupe

Na wyposażeniu otrzymamy między innymi adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie z kilkoma trybami jazdy, system multimedialny InControl Touch Pro Duo, 1700-watowe nagłośnienie marki Meridian z 23 głośnikami i przednie fotele regulowane w 20 kierunkach. SV Coupe będzie składane ręcznie w placówce SVO Technical Centre w Warwickshire. Anglicy zamierzają wypuścić na świat tylko 999 egzemplarzy. W zaporowej cenie, oczywiście. Na terenie Wielkiej Brytanii samochód wyceniono na 240 tysięcy funtów. Aktualnie to równowartość prawie 1,15 miliona złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij