Aktualności
15.03.2018

Italdesign Zerouno Duerta Krótkie serie

Italdesign, które kilka lat temu opuścił założyciel i które od kilku lat działa pod skrzydłami Volkswagena, kontynuuje przedsięwzięcie pod tytułem Italdesign Automobili Speciali. W ubiegłym roku w jego ramach przygotowano kolekcjonerskie, limitowane do kilku sztuk coupe Zerouno. Teraz dołącza do niego roadster Zerouno Duerta.

Italdesign Automobili Speciali oficjalnie działa dopiero od ubiegłego roku i dedykowane jest krótkim seriom specjalnych samochodów, które adresowane są przede wszystkim do kolekcjonerów. Pierwszym tego typu projektem było coupe Zerouno, oparte w ramach koncernu Volkswagena na mechanizmach i podwoziu wykorzystywanym w Audi R8 i Lamborghini Huracanie. Samochód zbudowano w tylko pięciu egzemplarzach. W tym miesiącu na wystawie w Genewie zadebiutował drugi model z komórki IAS - roadster Zerouno Duerta. To jednocześnie pierwszy samochód w roku 50-lecia istnienia Italdesign.

Italdesign Zerouno Duerta

Zerouno Duerta - "duerta" to w jednym z włoskich dialektów "otwarty" - mierzy niecałe 485 centymetrów długości, zbudowane jest na węglowo-aluminiowym podwoziu i przykryte jest oryginalną karoserią, wykonaną w całości z włókien węglowych (z opcją pokrycia go tylko przezroczystą warstwą ochronnego lakieru). Do napędu pojazdu służy umieszczony centralnie, wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litrów. Jego moc sięga co najmniej 610 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna: ponad 320 kilometrów na godzinę. W opracowaniu auta pomagał między innymi Dino Capello, trzykrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans i 5-krotny zwycięzca 12-godzinnego wyścigu Sebring.

Italdesign Zerouno Duerta

Egzotyk Italdesign porusza się na dedykowanych oponach Pirelli P Zero z możliwością wyboru... różnych kolorów pasów i napisów w ramach Pirelli Color Edition. Dla modelu Duerta przygotowano również twardy, zdejmowany dach typu targa oraz miękki dach, po który będzie można sięgnąć w sytuacjach awaryjnych. Italdesign zbuduje w zakładach w Moncalieri pod Turynem na północy Włoch tylko pięć egzemplarzy otwartego Zerouno. Wszystkie mają być gotowe przed końcem tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij