Aktualności
14.03.2018

Lagonda Vision Inne podejście

Próby i przymiarki do wskrzeszenia marki Lagonda, która przeżywała swoją świetność przed pierwszą i drugą wojną światową, trwają z różnym skutkiem od początku lat dziewięćdziesiątych. Kilka lat temu marka wróciła z limuzyną adresowaną na Bliski Wschód, a teraz jej przyszłość zwiastuje koncept luksusowego krążownika z najwyższej półki, Vision.

Tuż po drugiej wojnie światowej Lagonda została połączona z Aston Martinem, do którego należy do dnia dzisiejszego. O marce przypominano konceptami już nie raz: limuzyną w 1993 roku i SUV'em w 2009, z których nie wyniknęło nic więcej. Niecałe cztery lata temu w Dubaju pokazano model Taraf, luksusową limuzynę dla szejków, która weszła do limitowanej produkcji. W tym roku na salonie samochodowym w Genewie przedstawiono coś zupełnie nowego: koncept Vision, zwiastun tego, czego można spodziewać się po Lagondzie w nadchodzącej dekadzie. Lagondzie, która szykuje się do pełnoprawnego powrotu na rynek z kilkoma różnymi modelami.

Lagonda Vision

Koncept Vision, pokazuje, że Lagonda będzie wyróżniać się indywidualnym stylem i podejściem do luksusu. Drzwi pojazdu otwierają się w przeciwnych kierunkach, otwiera się również część dachu, a w środku znajdują się fotele dla czterech osób, które mogą wsiadać dosłownie na stojąco. Kabinę wypełniają materiały, których w większości trudno spodziewać się w samochodach. To detale z włókien węglowych lub ceramiki oraz poszycia z jedwabiu, kaszmiru i ręcznie tkanej wełny, za którymi stoją najbardziej uznani rzemieślnicy z Londynu. W drzwiach znajdują się ceramiczne panele, które otwierają się w zależności od potrzeby, na przykład po włączeniu klimatyzacji lub nagłośnienia.

Lagonda Vision

Lagonda niedalekiej przyszłości jest samochodem gotowym na wykorzystanie elektrycznego układu napędowego o realnym zasięgu do 650 kilometrów i technologii jazdy autonomicznej (Aston Martin spalinowych modeli luksusowej marki nie przewiduje w ogóle). Oznacza to, że w podłodze umieszczone mają być baterie, a kierownicę ograniczono do minimum z możliwością przesunięcia na lewą lub prawą stronę kabiny, a także ułożenia w pozycję spoczynkową. Oprócz konceptu Vision w Genewie pokazano dwa inne modele w zmniejszonej skali: coupe oraz SUV'a. Brytyjczycy nie zamierzają tracić czasu: pierwsza, seryjna Lagonda nowej ery ma być gotowa już w roku 2021, a do roku 2023 w ofercie marki mają znajdować się dwa różne modele.

Skomentuj na forumUdostępnij