Aktualności
14.03.2018

Zenvo TSR-S Coś kręci

Duńskie Zenvo Automotive, które od kilku lat nieustannie udoskonala i modernizuje swój jedyny model brutalnego super coupe o mocy grubo ponad tysiąca koni mechanicznych, pokazało światu kolejną ewolucję hodowanej przez siebie bestii. Maszyna o oznaczeniu TSR-S ma miażdżyć osiągami i przyciągać oryginalnymi rozwiązaniami technicznymi.

Działająca od 2004 firma pokazała swój pierwszy prototyp o mocy około 1100 koni mechanicznych pod koniec 2008 roku. Od tamtego czasu samochód jest nieustannie modernizowany, a w ubiegłym roku na salonie w Genewie wystawiono jego najnowsze wcielenia: drogową wersję TS1 GT oraz przeznaczone wyłącznie na tor TSR. W tym roku na wystawie w Genewie zadebiutowała kolejna ewolucja: coupe TSR-S, model wywodzący się z wersji torowej, którym można poruszać się również po drogach publicznych, zajmujący w ofercie marki miejsce dokładnie między TS1 GT i TSR.

Zenvo TSR-S

Maszynę Zenvo zasila umieszczony centralnie silnik V8 własnej produkcji o pojemności 5,8 litra z płaskim wałem korbowym, sekwencyjnym wtryskiem paliwa i, co najważniejsze, dwiema sprężarkami, które nie znają litości. Motor pod ich naciskiem dostarcza przy 8,5 tysiącach obrotów na minutę aż 1194 konie mechaniczne! Maksymalny moment obrotowy przekracza 1100 niutonometrów. Cała moc ląduje tylko na tylnej osi poprzez 7-stopniową skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy. TSR-S jest o około 100 kilogramów lżejszy od 1118-konnego TS1 i na sucho waży 1495 kilogramów. Rozwinięcie 100 km/h zajmuje 2,8 sekundy, a 200 km/h zaledwie 6,8 sekundy! Prędkość maksymalną ograniczono do 325 km/h.

Zenvo TSR-S

Z zewnątrz Zenvo TSR-S nie będzie można pomylić z żadnym innym dzięki rozbudowanemu pakietowi aerodynamicznemu z wielkim splitterem z przodu, nakładkami na progi, dyfuzorem oraz wyrastającym z tyłu skrzydłem. Na szczególną uwagę zasługuje to ostatnie. Skrzydło, nazwane przez producenta dośrodkowym, dzięki kilku siłownikom i zaczepom porusza się w kilku płaszczyznach, między innymi na boki, co ma być kluczowe przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Do wyboru jest kilka trybów jazdy, w tym IQ, który steruje trakcją i dostępną mocą w zależności od przyczepności, a także kilka poziomów mocy silnika, w tym Minimum, w którym będzie ona ograniczona do około 700 KM. Produkcja TSR-S będzie limitowana do pięciu sztuk rocznie.

Skomentuj na forumUdostępnij