Aktualności
13.03.2018

GFG Sibylla Energia kształtów

Giorgetto Giugiaro, założyciel studia ItalDesign, kilka lat temu wycofał się razem z synem Fabrizio z własnego przedsiębiorstwa, które zostało przejęte przez Volkswagena. Nie oznacza to, że talenty Włochów zaczęły się marnować. Duet Giugiaro nieustannie pracuje dla innych marek i tworzy nowe wizje pod swoim nowym szyldem, GFG Style.

Pierwszym projektem, który stawia powstałe w 2015 roku GFG Style w widocznym miejscu na mapie świata jest koncept limuzyny Sibylla (imię zaczerpnięto z mitologii greckiej, w której kryła się pod nim wieszczka przepowiadająca przyszłość), światowa premiera tegorocznego salonu samochodowego w Genewie, który można odwiedzać do osiemnastego marca włącznie. Samochód powstał we współpracy z Envision Energy, chińskim gigantem specjalizującym się w oswajaniu elektryczności na przemysłową skalę, od turbin wiatrowych po systemy sterowania. Takie połączenie sił ma sprawić, że pojazd GFG będzie częścią infrastruktury EnOS, łączącej w jedną sieć odbiorców i dostawców energii elektrycznej, którą będzie można się "wymieniać".

GFG Sybilla

GFG Sybilla mierzy ponad 5,14 metra długości, zabiera na pokład cztery osoby, porusza się na naszpikowanych czujnikami oponach Pirelli Cyber Tyres na 22-calowych felgach i dysponuje elektrycznym układem napędowym obu osi. Ułatwiony dostęp do środka zapewniają unoszone do góry i przesuwane do przodu, szklane panele dachu. Limuzyna dysponuje mocą 400 kW (544 koni mechanicznych) z czterech silników elektrycznych i bateriami o pojemności 100 kWh, które mają pozwolić na pokonanie do 450 kilometrów. Sybilla rozpędza się do setki w czasie 4,5 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 kilometrów na godzinę.

GFG Sybilla

Koncept Sybilla przypieczętowuje osiemdziesiąte urodziny Giorgetto Giugiaro, które Włoch będzie obchodził w sierpniu. Na wystawie w Genewie obok premiery stanął klasyczny Chevrolet Corvair Testudo, który powstał w 1963 roku gdy Giugiaro zatrudniony był jeszcze w studiu Bertone (własne Italdesign otworzył pięć lat później). Giorgetto i Fabrizio, który pracuje z ojcem od ponad trzydziestu lat, odpowiedzialni są za kształty ponad 300 samochodów, które trafiły do produkcji seryjnej i ponad 200 prototypów dla marek z całego świata. Dzisiejsze GFG Style działa na terenie Turynu i oferuje wszystko od konsultacji po budowę samochodów pokazowych. To właśnie stąd wyszły linie elektrycznego prototypu z silnikiem turbinowym Techrules Ren.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje