Aktualności
07.03.2018

Lamborghini Huracan Performante Spyder Inteligencja emocjonalna

Innowacyjna, aktywna aerodynamika, zwiększona moc, zmniejszona masa, nowe strojenie podwozia i szereg innych zbiegów w ostatnich kilkunastu miesiącach doprowadziły Huracana ze stajni Lamborghini do nowych rekordów okrążeń torów wyścigowych na całym świecie, od Nordschleife zaczynając. W tym roku coupe podzieliło się swoimi talentami ze Spyderem.

Huracan Performante, bo dokładnie o nim mowa, w fabrycznym teście Lamborghini pokonał 20,6-kilometrowe Nürburgring Nordschleife w rekordowym czasie sześciu minut i 52,01 sekund. Wśród samochodów w regularnej produkcji pobiło go do dzisiaj jedynie Porsche 911 GT2 RS z napędem na tył i mocą większą o 60 koni mechanicznych. W testach prasowych Performante wyznaczył nowe standardy na takich torach, jak Vairano, Balocco, Contidrom, Mira, Wroughton, Boxberg, Le Mans Bugatti i Anneau du Rhin. Można spodziewać się, że nowy Huracan Performante Spyder pójdzie w ślady coupe.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

Spyder pracuje dzięki mocy umieszczonego centralnie, wolnossącego silnika V10 o pojemności 5,2 litrów, z którego płynie 640 koni mechanicznych i 600 niutonometrów (30 KM i 40 Nm więcej, niż w zwykłym Huracanie). Napęd przenoszony jest stale na obie osie. To przekłada się na piorunujące osiągi: setka w 3,1 sekundy, 200 km/h w 9,3 sekundy, maksymalnie 325 km/h i 31,5 metra na wytracenie prędkości 100 km/h. Spyder Performante w porównaniu do coupe przytył aż o 125 kilogramów, ale jednocześnie schudł w stosunku do zwykłego Spydera o 35 kilogramów. Niższą masę własną uzyskano m.in. poprzez zastosowanie elementów kabiny i nadwozia z kutych włókien węglowych (Forged Composite).

Lamborghini Huracan Performante Spyder

Otwarty Pefromante wyposażony jest w miękki, składany dach, który można uruchomić przy prędkościach do 50 km/h. Jego złożenie lub rozłożenie zajmuje 17 sekund. Brak dachu nie ma wpływać na system aktywnej aerodynamiki ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) z wydrążonym skrzydłem, przez którego płat i ramiona przepływa powietrze. Jego zadaniem jest m.in. żonglowanie dociskiem aerodynamicznym przy zmianach prędkości i pomiędzy poszczególnymi kołami tylnej osi. Spyder może pracować w jednym z trzech trybów jazdy: Strada, Sport lub Corsa. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli latem. Cena na Europę: prawie 220 tysięcy euro plus podatki. Obecnie to równowartość 920 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij