Aktualności
06.03.2018

Mercedes-AMG C 43 Zmiana pozycji

AMG zaktualizowało jeden z najbardziej cherlawych modeli w swojej gamie, któremu niewiele brakowało do noszenia znaczka zwykłego Mercedes-Benza. Mowa o klasie C oznaczonej cyfrą 43, która wykluła się dwa lata temu z mocą skromnych 367 koni mechanicznych. Po modernizacji maszyna może odetchnąć z ulgą: nie jest już najsłabszym przedstawicielem gatunku.

Sercem modelu C 43 pod szyldem Mercedes-AMG jest podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności trzech litrów, w którym zastosowano między innymi większe turbosprężarki (ciśnienie doładowania dochodzi do 1,1 bara). Silnik dostarcza teraz, na razie tylko w limuzynie i kombi, 390 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów, dostępne w zakresie od 2500 do 5000 obrotów na minutę. Oznacza to, że C 43 zostawia w tyle ze "starymi" 337 KM modele GLC 43, GLE 43 i SLC 43 oraz 4-cylindrowe, 381-konne A 45, CLA 45 oraz GLA 45. W zgodzie z hierarchią klasową nowe C ustawiono poniżej 401-konnego E 43 z podobnym silnikiem.

Mercedes-AMG C 43

Z widlastą szóstką współpracuje dziewięciostopniowy automat AMG Speedshift TCT 9G oraz układ przeniesienia napędu na obie osie 4Matic+. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, które zmieniają charakterystykę układu napędowego, zawieszenia czy układu kierowniczego: Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Slippery na śliskie nawierzchnie. Na tych, którzy zamierzają odwiedzać tory wyścigowe czeka opcjonalny system telemetryczny AMG Track Pace, współpracujący z dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne. Limuzyna rozpędza się do setki w czasie 4,7 sekundy, kombi jest o jedną dziesiątą sekundy wolniejsze. W obu przypadkach prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 kilometrów na godzinę.

Mercedes-AMG C 43

Mercedes-AMG C 43 oprócz dodatkowej mocy otrzymał przeprojektowaną osłonę chłodnicy, zderzaki, końcówki wydechu, zoptymalizowane aerodynamicznie felgi o średnicy 18 lub 19 cali, nowe detale kabiny oraz kierownicę. Wśród opcji będziemy mieli nadwoziowy pakiet stylistyczny AMG, pakiet kabinowy AMG Performance z nowymi fotelami i wykończeniem oraz system kontroli nastroju Energizing, który steruje oświetleniem kabiny, klimatyzacją i nagłośnieniem. AMG nie podaje jeszcze ceny auta. C 43 w poprzedniej specyfikacji zaczynało się na polskim rynku od prawie 279 tysięcy złotych, wliczając 23-procentowy podatek VAT.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje