Aktualności
05.03.2018

Techrules Ren RS Osobliwa propozycja

Chińskie Techrules, które od kilku lat pracuje nad własnym samochodem z elektrycznym układem napędowym z silnikiem turbinowym ładującym baterie, przedstawia finalną formę swojego dzieła. Model o nazwie Ren RS będzie torową zabawką dla kolekcjonerów lubujących się w nowinkach technologicznych i wizytówką możliwości firmy.

Techrules swoje pierwsze prototypy pokazało dwa lata temu. Samochody wyposażono w układ napędowy z kilkoma silnikami elektrycznymi oraz niewielką turbiną, która miała tylko ładować baterie. Rok temu projekt przeobraził się w ponad 1300-konny koncept Ren, dla którego karoserię zaprojektował Giorgetto Giugiaro w duecie z synem. W tym roku model osiągnął ostateczną formę jako Ren RS. To jednoosobowy pojazd, który nie ma wstępu na drogi publiczne. W opracowaniu jego kształtów i podwozia Techrules wspomagane było tym razem przez turyńskie LM Gianetti, specjalistów działających już od ponad pół wieku.

Techrules Ren RS

Ren RS zbudowany jest na węglowym kadłubie z niezależnym, regulowanym zawieszeniem z podzespołami firmy KW w stylu samochodów wyścigowych klasy GT3, węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi z zaciskami AP Racing, aluminiowymi ramami pomocniczymi oraz 80-litrowym zbiornikiem paliwa, zgodnym z normami FIA. Maszyna mierzy 507 centymetrów długości i waży na sucho 1854 kilogramy. Twórcy klasyfikują ją jako TREV: Turbine-Recharging Electric Vehicle. Modułowy układ napędowy przewiduje instalację czterech lub sześciu silników elektrycznych, jednostopniowych przekładni, silnika turbinowego oraz paczki litowo-jonowych baterii o pojemności 28,4 kilowatogodzin.

Techrules Ren RS

Najmocniejsza konfiguracja modelu Ren RS to dwa silniki na przedniej osi, cztery silniki na tylnej osi o moc 1305 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 2340 niutonometrów, na kołach 7722 Nm. Samochód ma rozpędzać się do setki w czasie trzech sekund i rozwijać prędkość maksymalną 330 km/h. Zasięg: do 1170 kilometrów cyklu NEDC ze średnim spalaniem 7,5 litrów oleju napędowego na sto kilometrów. Auto ma być dostępne w ograniczonej liczbie egzemplarzy za dwa lata. W tym czasie Techrules zamierza wdrożyć swoje technologie w innych segmentach. Pierwsze mają być bezszynowe tramwaje chińskiego CRRC typu ART (Atuonomous Rail Rapid Transit), które pokazano w ubiegłym roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje