Aktualności
27.02.2018

Force India VJM11 Nazewnictwo tymczasowe

W dniu wczorajszym w Hiszpanii ruszyły oficjalne testy przed nowym sezonem Formuły 1. Na miejscu można było po raz pierwszy na żywo zobaczyć nowe bolidy, które do tej pory pokazano tylko na grafikach komputerowych i takie, których jeszcze nie pokazano w ogóle. W tej drugiej grupie znalazł się różowy pojazd zespołu Force India.

Drużyna, za którą stoi między innymi indyjski kapitał, startuje w mistrzostwach świata Formuły 1 od sezonu 2008, w którym wykorzystywała silniki Ferrari. Od roku 2009 jej bolidy napędzają nieprzerwanie kolejne generacje jednostek produkcji Mercedesa. Od roku 2014 są to hybrydowe układy ze spalinowymi V6 o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem, 8-stopniowymi skrzyniami biegów oraz systemami odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania MGU-K i cieplnej z układu wydechowego MGU-H. Przepisy ograniczają moc MGU-K do 120 kW, a wykorzystanie odzyskanej energii do 4 MJ na okrążenie (w uproszczonym przeliczeniu: 33,3 sekundy jazdy na pełnej mocy). Moc układu napędowego VJM11 może przekraczać 1000 koni mechanicznych!

Force India VJM11

Tegoroczne zmiany w przepisach zobowiązują każdego konstruktora do instalowania tytanowej osłony Halo nad kokpitem kierowcy, pozbycia się pionowej płetwy w tylnej części karoserii wraz z towarzyszącymi jej w minionym sezonie elementami oraz paneli wpływających na aerodynamikę, które współpracowały z zawieszeniem. Nowościami będą dodatkowe mieszanki ogumienia, minimalna masa bolidu z kierowcą oraz płynami oprócz paliwa podniesiona z 728 do 733 kilogramów, ograniczenie silników spalinowych na sezon na kierowcę do trzech zamiast czterech, uproszczony system kar, przesunięte o 10 minut starty wyścigów i... brak na starcie grid girls, które mają zostać zastąpione przez dzieci.

Force India VJM11

Dwa minione lata były dla Force India najlepszymi w historii: zespół dwa razy z rzędu zajął w klasyfikacji generalnej czwarte miejsce. W tym roku będą dla niego jeździć ci sami kierowcy, którzy jeździli w sezonie 2018: 28-letni Sergio Perez z Meksyku oraz 21-letni Esteban Ocon z Francji. Perez, obecny w Formule 1 od sezonu 2011, zajął w ubiegłym roku siódme miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców, a jego najlepszym wynikiem było czwarte miejsce w Hiszpanii. Ocon, który jeździ od drugiej połowy sezonu 2016, był w ubiegłym roku ósmy w generalce kierowców (najlepsze wyniki to piąte miejsca w Hiszpanii i Meksyku). Force India przed startem sezonu ma jeszcze jedno do zrobienia: zespół już jakiś czas temu zapowiedział, że szykuje zmianę swojej nazwy.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje