Aktualności
21.02.2018

Renault RS 18 Faza wznoszenia

Renault Sport wkracza w trzeci rok startów w Formule 1 w roli konstruktora, w którą marka wcielała się w tym stuleciu również w latach 2002-2011. W poprzednim okresie zdobyła dwa tytuły mistrzów świata konstruktorów i wygrała w dwudziestu grand prix. Od roku 2016 idzie jej znacznie gorzej. Ma to zmienić nowy bolid o oznaczeniu RS 18.

W myśl zmian w regulaminie nowy RS 18 o długości 548 centymetrów wyposażony został w osłonę kokpitu typu Halo i stracił prawo do noszenia pionowej płetwy nad komorą silnika oraz elementów aerodynamicznych współpracujących z zawieszeniem. W tym sezonie maszyna będzie korzystać z nowych mieszanek ogumienia od Pirelli. I będzie musiała charakteryzować się jeszcze mniejszą awaryjnością, która pozwoli uniknąć kar: limit silników spalinowych przypadających w całym sezonie na jednego kierowcę zmniejszono z czterech do trzech (wliczając turbosprężarkę i system odzyskiwania energii cieplnej MGU-H), a MGU-K (system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania) oraz baterie do dwóch.

Renault RS 18

Renault jest obecnie jednym z trzech zespołów Formuły 1, które dysponują własnym układem napędowym. Są to hybrydowe konstrukcje z turbodoładowanym V6 o pojemności 1,6 litra, systemami MGU-K i MGU-H oraz półautomatycznymi skrzyniami o ośmiu biegach. MGU-K zapewnia dodatkowe 120 kW (163 koni mechanicznych), a moc całego układu napędowego RS 18 przekracza 950 koni mechanicznych. Całość waży tylko 145 kilogramów, a masa bolidu wraz z kierowcą i pustym zbiornikiem paliwa ustalona jest w tym sezonie na minimum 733 kilogramy. Na każdy wyścig dozwolone jest maksymalnie 105 kilogramów paliwa na pokładzie.

Renault RS 18

Renault postawi w tym roku na tych sa tych samych kierowców, którzy jeździli dla niego w ubiegłym roku. To 30-letni Nico Hülkenberg z Niemiec oraz 23-letni Carlos Sainz z Hiszpanii, który przeszedł do francuskiego zespołu na mocy porozumienia z Toro Rosso. Hülkenberg w ubiegłym roku zajął miejsce dziesiąte w klasyfikacji generalnej kierowców, a najwięcej punktów zdobył za cztery szóste miejsca. Sainz pracował dla Renaulta w czterech ostatnich wyścigach minionego sezonu, punktował tylko w jednym za siódme miejsce, w generalce był dziewiąty. Zespół Renault w tabeli konstruktorów zajął w 2017 roku szóste miejsce. Trzecim kierowcą, który dla niego punktował był Jolyon Palmer, który na chwilę obecną pożegnał się z Formułą 1.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje