Aktualności
03.02.2018

Mercedes-Benz A-Class Wychodzi na prowadzenie

Wczoraj wieczorem w Amsterdamie zadebiutowała zupełnie nowa klasa A, najmniejszy i najpopularniejszy model wśród osobowych pojazdów marki Mercedes-Benz. Niemiecki kompakt ma już ponad dwadzieścia lat, a jego najnowsze wcielenie jest już czwartą generacją. Premierowy model mierzy jeszcze wyżej, niż wszyscy jego poprzednicy.

Klasa A była dotychczas najtańszym i najmniejszym Mercedes-Benzem, a w pierwszej generacji mierzyła tylko 3,6 metra długości. Czwarta generacja, nosząca wewnętrzne oznaczenie W177, ma już ponad 4,4 metra długości. Auto w porównaniu do bezpośredniego poprzednika rozrosło się w każdą stronę świata i dzięki temu oferuje więcej miejsca w środku dla kierowcy i każdego z pasażerów. Bagażnik urósł z 341 do 370 litrów .Nowy wygląd auta definiuje przód przekalkowany z większej klasy CLS z opcjonalnymi reflektorami Multibeam LED oraz redukcja linii, które nie biegną prosto lub po delikatnych łukach.

Mercedes-Benz A-Class

Na zewnątrz nie ma rewolucji. Inaczej jest w środku. Na kierowcę czeka ogromna, cyfrowa deska rozdzielcza z wyświetlaczami, w zależności od wybranej opcji, o przekątnych od 7 do 10,25 cali oraz zupełnie nowy system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). MBUX będzie można obsługiwać głosowo lub dotykowo, system sztucznej inteligencji pozwoli na jego głęboką personalizację, a nawigacja wzbogacona będzie o elementy rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki aplikacji na urządzenia mobilne będzie możliwe również dzielenie się swoim samochodem z rodziną i znajomymi. Nie zabraknie też systemów pozwalających na jazdę częściowo autonomiczną.

Mercedes-Benz A-Class

Na starcie nowa klasa A dostępna będzie z jednym z trzech silników o czterech cylindrach. Dwa benzynowe to: 1,3-litrowy motor typu M282 o mocy 163 koni mechanicznych w A 200 oraz 2-litrowy motor M260 o mocy 224 KM i momencie 350 Nm w A 250, oba z filtrami cząsteczek stałych. Wysokoprężna alternatywa to 1,5-litrowa jednostka OM608 o mocy 116 koni mechanicznych i momencie 260 niutonometrów w A 180d. Standardem, w zależności od wersji będzie ręczna skrzynia o sześciu biegach lub nowa, dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT, którą dostarcza Getrag, napęd przenoszony tylko na przednią oś i 41-litrowy zbiornika paliwa. Opcje: adaptacyjny napęd na obie osie 4Matic oraz zbiornik paliwa powiększony do 51 litrów.

Mercedes-Benz A-Class

Nowa klasa A dostępna będzie z jednym z dwóch rodzajów zawieszenia (w tym adaptacyjnym z systemem Dynamic Select z czterema trybami pracy), felgami o średnicy od 16 do 19 cali, oświetleniem wnętrza w 64 kolorach oraz pakietami wykończenia Progressive lub AMG Line. Zamówienia na nowy model będzie można składać już w marcu, a pierwsze sztuki wylądują w salonach sprzedaży na wiosnę. W pierwszym roku produkcji jak zwykle dostępna będzie bogato wyposażona i wykończona wersja Edition 1. Cena auta nie jest jeszcze znana. Cennik trzeciej generacji klasy A zaczyna się aktualnie w Polsce od 91,6 tysięcy złotych za 102-konne A 160; 156-konne A 200 kosztuje dziś 108,2 tysiące złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij