Aktualności
22.01.2018

Mercedes-AMG E 53 Coupe/Cabriolet Suma częściowa

Do końca ubiegłego roku AMG przygotowało w sumie sześć wariantów aktualnie panującej klasy E, rozkładających się na różne kombinacje wersji nadwoziowych i napędowych: od 401-konnego sedana E 43 po aż 612-konne kombi E 63 S. W tym roku ofertę poszerzają modele z jedną parą drzwi, które z oznaczeniem 53 lądują po środku szeregu liczbowego.

Modeli AMG z oznaczeniem 53 do tej pory jeszcze nie było. Nowa numeracja została wdrożona w związku z nowymi technologiami i autami, które wpisują się w segment tak zwanych łagodnych hybryd (mild hybrid). Oprócz coupe i kabrioletu klasy E zastosowano ją jednocześnie w limuzynie klasy CLS, która w ofercie Mercedes-Benza stoi stopień wyżej. Wszystkie te nowości jeszcze do dwudziestego ósmego stycznia można oglądać na żywo na salonie samochodowym North American International Auto Show w Detroit, na którym miały swoją światową premierę.

Mercedes-AMG E 53

Pod maską modeli E 53 firmowanych przez markę Mercedes-AMG pracuje nowy, zelektryfikowany silnik o sześciu cylindrach, które ustawiono w rzędzie (E 43 ma widlastą szóstkę, E 63 widlastą ósemkę). Do trzylitrowego motoru dołączono turbosprężarkę, pomocniczy kompresor o napędzie elektrycznym oraz starter/alternator EQ Boost, który zasilany jest z obwodu pod napięciem 48V i który współpracuje z akumulatorem o powiększonej pojemności. Silnik spalinowy dostarcza maksymalnie 435 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów. Umieszczony między silnikiem i skrzynią biegów EQ Boost dokłada dodatkowe 22 konie mechaniczne i 250 niutonometrów, dla których znaleziono wiele zastosowań.

Mercedes-AMG E 53

Wśród zadań powierzonych EQ Boost znajdziemy: kontrolę obrotów silnika benzynowego na biegu jałowym, odzyskiwanie energii kinetycznej z hamowania, wypełnianie turbodziury, uskutecznienie trybu "żeglowania" przy dużych prędkościach i wsparcie systemu start/stop, który działa na przykład przy postoju na czerwonych światłach. To wszystko przekłada się bezpośrednio na osiągi auta i jego apetyt na paliwo. Ważące blisko dwie tony coupe E 53 rozpędza się do setki w czasie 4,4 sekund i spala średnio 8,4 litry paliwa na sto kilometrów. Kabriolet jest o 0,1 sekundy wolniejszy i o 0,1 litra bardziej łapczywy. W obu przypadkach prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Mercedes-AMG E 53

Napęd w coupe i kabriolecie przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez układ AMG Performance 4Matic+ oraz 9-stopniową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift TCT 9G z kilkoma trybami jazdy, od Eco po Sport+. Na wyposażeniu seryjnym lub standardowym znajdziemy adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, adaptacyjne wspomaganie kierownicy, podrasowany układ hamulcowy z tarczami o średnicy 370 milimetrów z przodu i 360 milimetrów z tyłu oraz rozbudowane systemy wspomagania kierowcy i wprawiania wszystkich pasażerów w dobry nastrój. Ceny AMG E 53 nie są jeszcze znane.

Skomentuj na forumUdostępnij