Aktualności
12.01.2018

Lotus Evora GT410 Sport Ciągłe doskonalenie

Lotus rozpoczyna rok od ruchów doskonale znanych i sprawdzających się od kilkunastu miesięcy: wielu drobnych modernizacji znanego już modelu, które czynią go jeszcze szybszym na prostej i nitce dowolnego toru wyścigowego, domenie brytyjskiej marki. Tym razem dopadnięto coupe Evora: jego najnowsza ewolucja nosi oznaczenie GT410 Sport.

Evora GT410 Sport jest pierwszym modelem Lotusa, który poprzedza tegoroczne uroczystości związane z 70-leciem marki. Coupe wywodzi się z zeszłorocznego GT430, któremu zawdzięcza między innymi poprawki aerodynamiczne, obejmujące panele karoserii wykonane z włókien węglowych. Docisk aerodynamiczny jest teraz o połowę większy (96 kilogramów przy prędkości maksymalnej 305 kilometrów na godzinę), niż w przypadku Evory Sport 410, która debiutowała prawie dwa lata temu.

Lotus Evora GT410 Sport

Model GT410 Sport schudł do 1297 kilogramów na sucho. Opcje w postaci tytanowego układu wydechowego czy regulowanych amortyzatorów Öhlins TTX zamiast standardowych elementów firmy Bilstein pozwalają zmniejszyć masę auta do 1256 kilogramów. Do wyboru mamy kabinę z miejscem tylko dla kierowcy i pasażera lub czterech osób w układzie 2+2, sportowe kubełki Sparco, szersze ogumienie na tylnej osi, 7-calowy ekran dotykowy, kamerę cofania, kierownicę w Alcantarze, klimatyzację, dodatki z włókien węglowych czy liczne opcje kolorystyczne i fabryczny program indywidualizacji.

Lotus Evora GT410 Sport

Za plecami kierowcy pracuje 3,5-litrowa jednostka V6 ze sprężarką, z której wyduszono 416 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Napęd na tylną oś przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach, z której można zrezygnować na rzecz dodatkowo płatnego automatu. Do wyboru mamy kilka trybów pracy systemu ESP (Drive, Sport, Race lub Off), a rozwinięcie 100 km/h z automatem zajmuje 4,1 sekundy. Samochód na terenie Wielkiej Brytanii, wliczając VAT, wyceniono na 85,9 tysięcy funtów (aktualnie to około 405 tysięcy złotych). Na terenie Niemiec auto będzie kosztować razem z podatkiem VAT prawie 111 tysięcy euro (około 465 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij