Aktualności
08.12.2017

Volkswagen Polo GTI R5 Hiszpańska krew

Volkswagen pokazał swoją najnowszą rajdówkę, która adresowana będzie do prywatnych kierowców i zespołów. Mowa o modelu bazującym na najnowszej, szóstej generacji Polo: GTI w specyfikacji R5. Maszyna, którą pokazano w tym tygodniu na Majorce, pozwoli między innymi na starty w rajdowych mistrzostwach świata w klasyfikacji WRC2.

Zupełnie nowe Polo GTI R5 będzie drugim samochodem z koncernu Volkswagena w specyfikacji R5: od 2015 roku auto tej samej klasy oferuje swoim klientom Skoda. Prace nad rajdowym Polo szczebla R5 trwały od początku roku, a w listopadzie samochód wyprowadzono na pierwsze testy na luźnej nawierzchni we Francji, które będą kontynuowane w tym miesiącu na terenie Wielkiej Brytanii. Nad maszyną pracowali ludzie odpowiedzialni między innymi za rajdowe, topowe Polo R WRC, z którym Sebastien Ogier zdobył cztery tytuły mistrza świata z rzędu w latach 2013-2016.

Volkswagen Polo GTI R5

Zgodnie z wytycznymi grupy R5 niewielkie auto będzie dysponować stałym napędem na obie osie oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności ograniczonej do 1,6 litra, który upchnięto poprzednie pod przednią maską. Jednostka będzie dostarczać 272 konie mechaniczne oraz 400 niutonometrów, którymi kierowcy będą żonglować za pomocą zestrojonej na krótko, pięciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Samochód o masie 1320 kilogramów niezależnie od nawierzchni ma rozpędzać się do setki w czasie tylko 4,1 sekund.

Volkswagen Polo GTI R5

Szkielet dla Polo GTI R5 z miejscem na dwie pary drzwi powstawać będzie w hiszpańskiej fabryce w Pampelunie i zgodnie z wymogami FIA będzie odpowiednio wzmacniany poprzez klatkę bezpieczeństwa i inne modyfikacje. Volkswagen przewiduje, że proces homologacyjny dobiegnie końca latem przyszłego roku i jesienią pierwsi właściciele będą mogli wykorzystać maszynę w pierwszych zawodach. A będzie z kim walczyć: od powołania w 2012 roku grupy R5 przystąpiło do niej pięciu producentów samochodów, którzy dla ekip startujących w regionalnych i globalnych pucharach zbudowali ponad 400 maszyn.

Skomentuj na forumUdostępnij