Aktualności
01.12.2017

Saleen 1 Numer jeden

Saleen, kojarzony kilkanaście lat temu ze sportowym coupe S7, jednym z nielicznych amerykańskich super samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie, otwiera zupełnie nowy rozdział swojej historii. Firma, która dziś znana jest głównie z tuningu Mustangów, Camaro i Challengerów, pokazała kolejny model własnej produkcji - coupe 1.

Dzisiejsze Saleen Automotive oprócz tuningu współczesnych muscle carów Forda, Chevroleta i Dodge'a oferuje również przeróbki elektrycznej Tesli Model S, a na początku ubiegłego roku poszerzył swoją działalność o pierwszy salon sprzedaży na terenie Chin. Azjatycki kierunek to znacznie większe przedsięwzięcie: dzięki nowym inwestorom powstało Jiangsu Saleen Automotive Technologies Group, które zajmie się produkcją samochodów marki w Chinach, w tym premierowego Saleena 1 (zdrobniale S1). Prototyp coupe pokazano na salonie samochodowym w Los Angeles, który dla zwiedzających będzie otwarty do 10 grudnia.

Saleen 1

Historia modelu Saleen 1 rozpoczęła się od... przejęcia przez Jiangsu Saleen Automotive Technologies Group maszyn produkcyjnych i pozostałości po Artedze GT, niewielkim, sportowym coupe z Niemiec (po bankructwie Artega wzięła kierunek na samochody elektryczne i dziś jest już inną firmą). Początkowy plan zakładał modernizację Artegi GT, co skończyło się na nowym modelu marki Saleen o podobnych rozmiarach. Maszyna zadebiutowała w USA ponieważ tutaj będzie sprzedawana i produkowana w pierwszej kolejności. Później ruszy produkcja w Chinach, skąd samochód ma być rozprowadzany po całym świecie.

Saleen 1

Saleena 1 zasila umieszczony centralnie, turbodoładowany silnik o czterech cylindrach i pojemności 2,5 litrów, którego pochodzenie pozostaje na razie tajemnicą, o ile nie jest to oryginalna konstrukcja. Jednostka dostarczać ma co najmniej 450 koni mechanicznych i 475 niutonometrów, które na tylną oś przekazywać będzie ręczna skrzynia o sześciu biegach (w opcji automat z łopatkami przy kierownicy). Coupe zbudowane jest na aluminiowym podwoziu z karoserią z włókien węglowych, waży tylko około 1220 kilogramów. Sprint od zera do 60 mil na godzinę: trzy i pół sekundy. Cena auta i planowany termin gotowości do produkcji seryjnej nie są jeszcze znane.

Skomentuj na forumUdostępnij