Aktualności
23.11.2017

Xing Miss R Może wszystko

To nie trwało długo: odważne deklaracje Tesli odnośnie Roadstera, który ma wyjechać na drogi w 2020 roku odbijają się nadal głośnymi echami zachwytu lub zwątpienia, a na horyzoncie pojawia się pierwsza firma, która zapowiada elektryczne, sportowe auto o jeszcze większych możliwościach. Firmą tą jest... tajwańskie Xing Mobility.

Xing Mobility powstało kilka lat temu specjalnie z myślą o produkcji elektrycznych samochodów sportowych oraz wyścigowych i dostarczaniu własnych rozwiązań innym producentom samochodów. Firma ma już na swoim koncie elektryczną torówkę o nazwie Miss E, którą napędza silnik elektryczny o mocy 476 KM i baterie według własnych patentów. Wczoraj, częściowo w odpowiedzi na rewelacje Tesli, nagłośniono nowy projekt: super sportowe coupe z zapędami na terenówkę o nazwie Miss R. Maszyna z Tajpej ma sprawdzać się na drogach publicznych, torach wyścigowych i w terenie.

Xing Miss R

Model Miss R napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi o łącznej, maksymalnie mocy jednego megawata (1360 koni mechanicznych) i maksymalnym momencie obrotowym 1720 Nm, dostępnym od momentu ruszenia. Silniki mogą pracować niezależnie, kontrolowane są poprzez autorski system rozdziału momentu obrotowego oraz jednostopniowe przekładnie i zasilane są z paczki litowo-jonowych baterii o pojemności 52 kWh. Baterie chłodzone są nieprzewodzącą prądu cieczą Novec firmy 3M, która według Xing ma pozwolić na uzyskanie pojemności o 30-50% większej od baterii produkowanych obecnie. Na wyposażeniu będzie m.in. adaptacyjne zawieszenie.

Xing Miss R

Osiągi? Tesla w wyścigu po rekordy świata może czuć się zagrożona. Xing Miss R o masie 1500 kilogramów ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie 1,8 sekund (Tesla zapowiada 0-60 mph w 1,9 sekundy), do 200 km/h w 5,1 sekund i pokonywać ćwiartkę mili w 8,87 sekund (Tesla zapowiada 8,8 sekund). Prędkość maksymalna ma przekraczać 270 km/h, a zasięg dochodzić do 250 kilometrów. Tesla zapowiada zasięg nawet 1000 kilometrów przy bateriach o pojemności 200 kWh, które z pewnością będą swoje ważyć. Xing ma inne podejście: całą paczkę baterii będzie można w Miss R wymienić w ciągu pięciu minut. Prototyp, na razie bez karoserii, już jeździ. Maszyna ma być ukończona w przyszłym roku, a w roku 2019 ma rozpocząć się sprzedaż serii limitowanej do 20 samochodów. Cena: okrągły milion dolarów za sztukę. To cztery razy więcej niż Tesla Roadster, który ma być gotowy na rok 2020.

Skomentuj na forumUdostępnij