Aktualności
24.10.2017

Porsche 911 Carrera T Purystyczna koncepcja

Ręczna skrzynia biegów i napęd przenoszony tylko na tylną oś to coś, bez czego pewna grupa klientów Porsche odeszłoby zapewne od modelu 911. Udowodnił to rozchwytywany, limitowany 911 R, powrót ręcznej skrzyni w najnowszym 911 GT3 i szalony, 700-konny 911 GT2 RS. Teraz do wąskiego grona 911 dla purystów dołącza Carrera T.

Nowa Carrera T to ukłon w stronę purystycznego 911 T z 1968 roku, a litera T w nazwie modelu oznacza Touring (podobną transformację przeprowadzono niedawno na 911 GT3 Touring). Model bazuje na podstawowym 911 Carrera, od którego jest lżejszy i lepiej wyposażony. Z zewnątrz coupe wyróżnia się między innymi nowym pasem spoilera z przodu, lusterkami bocznymi Sport Design w odcieniu Agate Grey, 20-calowymi felgami Carrera S w kolorze Titan Greym, grillem na pokrywie komory silnika, czarnymi końcówkami układu wydechowego oraz logotypami z tyłu i po bokach.

Porsche 911 Carrera T

Do kabiny trafiły czarne, regulowane w czterech kierunkach fotele z panelami obszytymi materiałem Sport-Tex, dla których alternatywą pierwszy raz w Carrerze są fotele kubełkowe. Standardem w T jest skórzana kierownica, skrócona dźwignia ręcznej skrzyni biegów ze schematem przełożeń w kolorze czerwonym, pętle do zamykania drzwi zamiast uchwytów oraz specjalne kombinacje logotypów i kolorów nici. Carrera T to również sportowe, obniżone o 20 milimetrów zawieszenie w systemie PASM, zoptymalizowany pod względem masy pakiet Sport Chrono i opcjonalna tylną oś skrętna, niedostępna w zwykłym 911 Carrera. Przy masie własnej 1425 kilogramów T jest lżejsze o około 20 kilogramów od zwykłego 911 z porównywalnym wyposażeniem.

Porsche 911 Carrera T

Sześciocylindrowe, podwójnie turbodoładowane serce Carrery T o pojemności trzech litrów dostarcza 370 koni mechanicznych i 450 niutonometrów. Z ręczną skrzynią biegów i mechaniczną blokadą dyferencjału coupe rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,5 sekund, a do 200 km/h w 15,1 sekund. Prędkość maksymalna przekracza 290 km/h. Opcją jest przekładnia PDK, z którą 100 km/h przekroczymy po 4,2 sekundach, a 200 km/h po 14,5 sekundach. Nowe Porsche 911 Carrera T można już zamawiać, a pierwsze sztuki wjadą do salonów sprzedaży w styczniu przyszłego roku. Cena modelu na terenie Polski startuje od około 536 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje