Aktualności
18.10.2017

Porsche 718 GTS Stylowo i sportowo

Rodzina najmniejszych, sportowych Porsche od zawsze była dużo mniejsza od rodziny nieśmiertelnego 911. W tym roku do wyboru mieliśmy aż dwadzieścia dwie wersje 911 i tylko cztery warianty 718 wśród coupe Cayman i roadstera Boxster. Teraz mamy o dwa więcej: na rynek wchodzą nowe 718 spod znaku GTS czyli auta jeszcze mocniejsze i lepiej wyposażone.

Jedyne, drogowe Porsche w dzisiejszej ofercie marki z silnikiem umieszczonym centralnie zasilane będą 4-cylindrowymi boxerami o pojemności 2,5 litrów, z których dzięki turbodoładowaniu wyciśnięto 365 koni mechanicznych przy 6,5 tysiącach obrotów na minutę oraz 430 niutonometrów, dostępne w zakresie 1,9-5 tysięcy obrotów na minutę. To o nawet 35 koni więcej, niż w wolnossących GTS poprzedniej generacji i 15 koni więcej od modeli 718 S. W standardzie napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez ręczną skrzynię o sześciu biegach. Opcją jest dwusprzęgłowy, siedmiostopniowy mechanizm Porsche Doppelkupplung (PDK).

Porsche 718 Boxster GTS

Standardem w każdym 718 GTS, w niektórych przypadkach w zależności od wybranej skrzyni biegów, ma być między innymi pakiet Sport Chrono, system Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego oraz obniżone o 10 milimetrów adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management. Z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono model 718 GTS w obu wersjach nadwoziowych będzie rozpędzał się do setki w czasie 4,1 sekund (4,6 sekund z ręczną skrzynią biegów). Prędkość maksymalna w każdym przypadku sięgnie 290 kilometrów na godzinę. Wersja PDK będzie miała też mniejszy apetyt: 8,2 zamiast 9 litrów na setkę.

Porsche 718 Cayman GTS

Modele GTS rozpoznamy po nowych zderzakach oraz, jak zwykle, czarnych detalach, od lamp z przodu i tyłu, 20-calowych felg felg, logotypów po końcówki wydechu. Kabinę w dużej mierze wypełni Alcantara: środki foteli, kierownica, dolny pas deski rozdzielczej, drzwi. Model można już zamawiać, a pierwsze sztuki mają trafić do salonów sprzedaży w połowie grudnia. Porsche 718 Boxter GTS został wyceniony na terenie Niemiec, wliczając VAT, na około 78 tysięcy euro (aktualnie to równowartość 330 tysięcy złotych). Zakup modelu 718 Cayman GTS będzie wiązał się z oszczędzeniem dwóch tysięcy euro. Oznacza to cenę o prawie 17% większą od 718 S i o prawie 45% większą od bazowych 718, w których pracuje 2-litrowy silnik o mocy 300 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij