Aktualności
28.09.2017

Audi E-Tron FE04 Emocje zamiast emisji

Audi po opuszczeniu mistrzostw World Endurance Championship i zatrzymaniu rozwoju R18, jednego z najbardziej zaawansowanych technicznie i skomplikowanych, wyścigowych samochodów na świecie, zainteresowało się czymś zupełnie innym: elektryczną Formułą E. W tym tygodniu marka pokazała swój pierwszy, całkowicie elektryczny bolid, model E-Tron FE04.

Mistrzostwa świata Formuły E organizowane są od 2014 roku, a Audi jest w nich pierwszym, niemieckim producentem samochodów z fabrycznym zespołem (od samego początku we współpracy z Audi udziela się tu drużyna Abt). Szefem zespołu został Allan McNish, 3-krotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans i mistrz serii World Endurance Championship. Kierowcami pozostaną Daniel Abt oraz Lucas di Grassi, aktualny mistrz świata Formuły E, były zawodnik Formuły 1 oraz serii World Endurance Championship, w której startował w jednej drużynie między innymi z McNishem.

Audi E-Tron FE04

Do czwartego sezonu Formuły E niemiecka marka wystawi bolid o oznaczeniu E-Tron FE04, przygotowany na standardowym dla wszystkich uczestników, węglowym podwoziu od Dallary, którym zajęło się Spark Racing Technology, Renault, McLaren (elektronika), Williams (baterie) i inni. Uczestnicy mistrzostw mają prawo samodzielnie konstruować i rozwijać napędy złożone z jednostki napędowej, skrzyni biegów, części zawieszenia i odpowiedniego oprogramowania. Audi skoncentrowało się przede wszystkim na układzie motor-generator, który opracowano wspólnie z firmą Schaeffler oraz skrzyni biegów z tylko jednym przełożeniem (część zespołów korzysta z dwustopniowych przekładni). Moc w czasie kwalifikacji ograniczona jest do 272 KM, a w trakcie wyścigu do 245 KM (14 koni więcej, niż w sezonie 2016/2017).

Audi E-Tron FE04

Audi E-Tron FE04 zadebiutuje na torze podczas pierwszego wyścigu w sezonie 2017/2018, który będzie miał miejsce w pierwszy weekend grudnia na ulicach Hong Kongu. Na cały sezon złoży się czternaście eliminacji, w których będzie rywalizować dziesięć zespołów. Oprócz Audi będą to drużyny takich marek, jak DS, Jaguar oraz Renault. Już dziś wiadomo, że w kolejnych sezonach wielkich producentów będzie jeszcze więcej: swój udział zapowiedziało już BMW oraz Mercedes-Benz, który wycofa się jednocześnie z serii DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). To nie koniec atrakcji: Formule E od sezonu piątego towarzyszyć będzie elektryczny, markowy puchar Jaguara z modelem I-Pace eTrophy w roli głównej.

Skomentuj na forumUdostępnij