Aktualności
28.09.2017

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Niespotykana propozycja

Jeszcze kilka lat temu można było być pewnym, że sięgając po najmocniejsze Porsche za oszczędności swojego życia postawimy w garażu jeden z modeli Turbo S, ociekającego mocą potwora z turbodoładowanym silnikiem gwarantującym nieziemskie osiągi. Dziś nie jest to oczywiste. 911 pozostaje wierne benzynie, ale najmocniejsza Panamera jest hybrydą.

W aktualnej Panamerze drugiej generacji mamy do wyboru między innymi model Turbo, w którym drzemie motor o mocy 550 koni mechanicznych, ale Turbo S jest już hybrydą. Oprócz podwójnie turbodoładowanego, benzynowego V8 o pojemności czterech litrów, mocy 550 KM i momencie obrotowym 770 Nm zainstalowano tu silnik elektryczny o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. W efekcie cały układ napędowy generuje do 680 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. Limuzynę w wydaniu Turbo S E-Hybrid poznaliśmy w lutym. W tym miesiącu Porsche ujawniło wersję kombi, stylowe Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Luksusowe kombi z miejscem dla pięciu osób w układzie 4+1 i bagażnikiem o pojemności 425 litrów dysponuje między innymi adaptacyjnym napędem przenoszonym na obie osie, dwusprzęgłową, ośmiostopniową przekładnią PDK, kontrolą trakcji Porsche Traction Management, systemem stabilizacji przechyłów Dynamic Chassis Control, blokadą tylnego dyferencjału z systemem Porsche Torque Vectoring Plus, adaptacyjnym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management, węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi Porsche Ceramic Composite Brake oraz ruchomym spoilerem na dachu, który może generować kilkadziesiąt kilogramów dodatkowego docisku tylnej osi. Takiego wyposażenia nie powstydziłby się żaden samochód sportowy!

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Ponad pięciometrowa i ponad 2,3-tonowa Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo z pakietem Sport Chrono będzie potrzebować tylko 3,4 sekundy na przekroczenie 100 km/h i 8,5 sekund na rozpędzenie się do 200 km/h. Prędkość maksymalna sięgnie aż 310 km/h. Litowo-jonowe baterie o pojemności 14,1 kWh pozwolą na pokonanie do 49 kilometrów z prędkością do 140 km/h wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego (minimum 25 kilometrów). Ich ładowanie, w zależności od źródła prądu i typu gniazdka, ma trwać od 2,4 do 6 godzin. Widlasta ósemka będzie karmiona paliwem ze zbiornika o pojemności 80 litrów. Model można już zamawiać. Jego cennik na terenie Niemiec zaczyna się od prawie 189 tysięcy euro, wliczając VAT. Obecnie to około 815 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje