Aktualności
15.09.2017

Lotus Evora GT430 Sport Przyjemniejszy widok

Evora GT430 ze stajni Lotusa ma dopiero niecałe trzy miesiące, a już doczekała się alternatywnej wersji o wygładzonym wyglądzie, zmniejszonej masie własnej i podniesionej prędkości maksymalnej. Chętni na auto w nowym formacie mogą liczyć na posiadanie najmocniejszego i najszybszego, seryjnie produkowanego auta brytyjskiej marki.

Ewolucja Sport dziedziczy po bazowym GT430 wszystko, co najlepsze, ale skrywa się w dyskretniejszym ubraniu. Z auta zniknął przedni splitter z wystającymi lotkami, wielkie skrzydło z tyłu oraz wentylowane nadkola z przodu, ale pozostały inne elementy karoserii, wykonane tylko w tej specyfikacji z włókien węglowych i tytanu. Bez elementów wpływających na aerodynamikę coupe jest lżejsze o 10 kilogramów i na sucho waży tylko 1248 kilogramów. Docisk aerodynamiczny przy maksymalnej prędkości spadł ze 250 w GT430 do 100 kilogramów. Prędkość maksymalna podskoczyła do 315 km/h - szybszego Lotusa jeszcze nie było.

Lotus Evora GT430 Sport

Standardem we wszystkich Evorach GT430 są między innymi regulowane amortyzatory firmy Öhlins, drążki stabilizacyjne i sprężyny Eibach, wentylowane tarcze hamulcowe z zaciskami AP Racing, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen, regulowana kontrola trakcji z trybami Drive, Sport, Race i Off, litowo-jonowa bateria oraz ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2, w modelu Sport na obu osiach węższe o 10 milimetrów. Za plecami kierowcy bez zmian: mamy tam widlastą szóstkę o pojemności 3,5 litrów ze sprężarką Edelbrock, która wyciska 436 koni mechanicznych i 440 niutonometrów.

Lotus Evora GT430 Sport

Napęd na tył przenosi ręczna skrzynia o sześciu biegach, z którą po 3,8 sekundach zobaczymy na prędkościomierzu 300 km/h. Od stycznia przyszłego roku dostępny będzie również 6-stopniowy automat i dodatkowe 10 Nm. Sprint do setki spadnie do 3,7 sekund, ale prędkość maksymalna sięgnie "tylko" 280 km/h. Evora GT430 Sport z fabrycznego toru testowego w Hethel ma wyjeżdżać z czasem 1 minuty i 26,8 sekund, o całą sekundę gorszym od GT430. Samochód można już zamawiać. Na terenie Wielkiej Brytanii wyceniono go na 104,5 tysiące funtów, wliczając 20% VAT (obecnie to około 495 tysięcy złotych). W Niemczech z 19% VAT - 139 tysięcy euro (obecnie to około 590 tysięcy złotych).

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje