Aktualności
19.08.2017

Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet Żegluga lądowa

Marka Maybach, ciesząca się największą świetnością przed drugą wojną światową, dzisiaj jest jedynie sposobem na przemianę luksusowych Mercedes-Benzów w jeszcze bardziej luksusowe. Stan taki trwa już od ponad dwóch i pół roku, w trakcie których pojawiały się sygnały mówiące, że może być inaczej. Oto kolejny z nich: koncept Vision 6 Cabriolet.

Zamaszysty kabriolet jest oczywiście rozwinięciem konceptu Vision 6, który z zamkniętą karoserią pokazano dokładnie rok temu przy okazji konkursu elegancji Pebble Beach. Kabriolet debiutuje w tym samym miejscu i w odróżnieniu od czerwonego coupe przybiera z zewnątrz odcień błękitu, mający kojarzyć się z oceanami (nautical blue metallic). Mimo długości aż 570 centymetrów w środku w dalszym ciągu jest miejsce jedynie dla kierowcy oraz pasażera, których otacza biała skóra, niebieskie panele i niebieskie podświetlenia oraz podłoga wyłożona drewnem.

Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet

Maszyna porusza się na kołach z felgami o średnicy aż 24 cali, a do jej napędu wykorzystywana jest wyłącznie energia elektryczna. Na pokładzie Vision 6 Cabriolet znajdziemy cztery silniki elektryczne, po na dwa każdą oś oraz baterie ulokowane w płaskiej paczce w podłodze. Cały układ napędowy generuje maksymalną moc 750 koni mechanicznych, która pozwala na przekroczenie stu kilometrów na godzinę w czasie niespełna czterech sekund i rozpędzenie się maksymalnie do 250 km/h, których nie będziemy mogli przekroczyć z powodu fabrycznej blokady.

Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet

Twórcy konceptu kalkulują, że na jednym ładowaniu będzie od w stanie pokonać ponad 500 kilometrów drogi, mierząc według europejskiej normy NEDC (co najmniej 320 kilometrów według amerykańskiej EPA). Nowy system ładowania prądem stałym sprawi, że w ciągu jedynie pięciu minut będzie można naładować baterie na kolejne 100 kilometrów. System taki pracuje w nowym standardzie Combined Charging System, nad którym oprócz Daimlera w ramach wspólnego, europejskiego przedsięwzięcia pracuje także BMW, Ford, Volkswagen, Audi oraz Porsche. Plan na budowę sieci CCS zakłada uruchomienie do roku 2020 tysięcy stacji na całym kontynencie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje