Aktualności
02.07.2017

Renault Z32SR Spider Lekkie danie

Renault Sport świętuje w tym roku czterdziestolecie swojej obecności w Formule 1, a o wiele bliższą zwykłym użytkownikom dróg specjalnością oddziału są cieszące się wielkim uznaniem hot hatche. Między nimi od zawsze było wystarczająco miejsca na inne interesujące, przedsięwzięcia: od torowego auta klasy GT3 po słynnego Spidera.

Spartański Spider został wylansowany w połowie lat dziewięćdziesiątych jako kieszonkowa rakieta dla entuzjastów szybkiej jazdy pod gołym niebem. Miał niecałe cztery metry długości, ważył niecałe 800 kilogramów, a do jego napędu zaprzęgnięty był 150-konny silnik o pojemności dwóch litrów, który umieszczono centralnie. W pierwszej wersji zwinne auto nie miało nawet przedniej szyby! Oprócz modelu cywilnego przygotowano również 210-konną wersję torową, którą wykorzystano do utworzenia markowego pucharu.

Renault Z32SR Spider

Produkcję Spidera zakończono po blisko czterech latach na zaledwie około 1800 egzemplarzach, z których wiele zostało po drodze zmodyfikowanych przez właścicieli. Najlepiej zachowane egzemplarze z najniższym przebiegiem potrafią dzisiaj kosztować nawet 75 tysięcy euro, a bardziej wyeksploatowane sztuki to wydatek rzędu 30 tysięcy euro. Po zakończeniu produkcji Renault Sport nie przygotowało następcy i podobny model nie pojawił się w ofercie francuskiej marki do dnia dzisiejszego. A jak mógłby taki wóz wyglądać?

Renault Z32SR Spider

Na to pytanie może odpowiedzieć koncept Z32SR Spider. To komputerowy projekt, za którym stoi Monholo Oumar, młody projektant z Francji. Wirtualny koncept inspirowany Spiderem sprzed ponad dwudziestu lat oraz ostatnimi konceptami Renaulta i należącego do niego Alpine pokazuje jak mógłby wyglądać spartański, sportowy roadster od Renault Sport, gdyby firma zdecydowała się na jego produkcję dzisiaj. Byłby to jednocześnie idealny punkt wyjścia dla kolejnego, markowego pucharu.

Skomentuj na forumUdostępnij