Aktualności
22.06.2017

Ligier JS P4 Szybka linia

Do dorobku francuskiego Onroak Automotive dołączy wkrótce kolejny prototyp niższego stopnia marki Ligier. Firma znana aktualnie z produkcji torowych maszyn klas LMP2, DPi, LMP3 czy CN przygotowuje następne auto, które znajdzie się w tej grupie. Będzie nim coupe JS P4, którego powstanie ogłoszono przy okazji tegorocznego 24h Le Mans.

Nowa maszyna będzie pozycjonowana poniżej Ligiera JS P217 klasy LMP2 i jego ewolucji oraz Ligiera JS P3 klasy LMP3, ale wyżej od Ligiera JS 53 Evo 2 grupy CN. Samochód ma być homologowany w wolnej formule prototypów grupy E, która definiowana jest w słynnym załączniku J od początku lat dziewięćdziesiątych (FIA Free Formula Racing Cars Group E). Aktualnie grupa E definiuje cztery różne podgrupy, od aut 4-osobowych opartych na bazie modeli produkowanych seryjnie po jednoosobowe prototypy z silnikami i pojemności nawet ponad sześciu litrów i masie minumum 850 kilogramów.

Ligier JS P4

JS P4 o długości 458 centymetrów powstanie na autorskim kadłubie z włókien węglowych, który przykryje zupełnie nowa karoseria z włókien węglowych. Coupe będzie wykorzystywać między innymi regulowane zawieszenie, sekwencyjną skrzynię o sześciu biegach z łopatkami przy kierownicy produkcji Quaife Engineering, układ wspomagania kierownicy, ogumienie Dunlop oraz 100-litrowy zbiornik paliwa firmy ATL (Aero Tec Laboratories). Do napędu będzie zaprzęgnięta umieszczona centralnie widlasta szóstka Forda o pojemności 3,7 litrów ze sprężarką, która będzie kręcić się do ponad 7,5 tysięcy obrotów na minutę.

Ligier JS P4

Francuski ścigacz ma ważyć około 890 kilogramów, a jego silnik ma rozwijać około 420 koni mechanicznych. To parametry porównywalne z samochodami klasy LMP3, które biorą udział między innymi w pucharze European Le Mans Series. JS P4 będzie przeznaczony do takich pucharów, jak V de V Endurance Series, Creventic 24h Proto Series, Sprint Series czy dni torowych oraz wielu regionalnych serii wyścigowych. Auto ma służyć przede wszystkim młodym kierowcom, którzy zamierzają piąć się po drabince wyścigów długodystansowych ku prototypom LMP2 oraz LMP1. Kiedy JS P4 będzie gotowy i ile będzie kosztował - tego jeszcze nie wiadomo.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje