Aktualności
21.06.2017

Audi R8 Spyder V10 Plus Zielony pająk

Wysokie temperatury i letnie promienie Słońca wywołały na powierzchnię nową maszynę z wielkiej rodziny Volkswagena, która śmiało zajmuje miejsce wśród najmocniejszych, najszybszych i najdroższych kabrioletów na świecie. Mowa o sportowym R8 ze stajni oddziału Audi Sport, które przybrało ekskluzywny format Spyder V10 Plus.

Bazowe R8 Spyder obecnej generacji z 540-konnym, wolnossącym silnikiem V10 debiutowało wiosną ubiegłego roku. Rok wcześniej pojawiło się coupe, które od razu w debiucie dostępne było w 610-konnej specyfikacji R8 V10 Plus. Po ponad dwóch latach, w tym miesiącu doczekaliśmy się również Spydera z plusem. Tak samo, jak w przypadku coupe napędza go umieszczony centralnie 5,2-litrowy silnik, z którego wyciśnięto 610 koni mechanicznych i 560 niutonometrów. To o 70 koni i 20 niutonometrów więcej, niż w zwykłym R8. Jednostka kręci się do 8,7 tysięcy obrotów na minutę.

Audi R8 Spyder V10 Plus

Napęd w R8 przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez siedmiostopniowy automat S-Tronic. Spyderowi V10 Plus, ważącemu na sucho 1587 kilogramów, wystarcza to na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie jedynie 3,3 sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej 328 kilometrów na godzinę. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, których przełączenie wpływa na pracę silnika, skrzyni biegów, silnika, wydechu czy adaptacyjnego zawieszenia: Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual. W modelu Plus zaprogramowano dodatkowo tryb Performance, który dysponuje osobnymi nastawami na cięższe warunki drogowe (Dry, Wet oraz Snow).

Audi R8 Spyder V10 Plus

Model Plus oprócz silnika i nowych trybów jazdy wyróżnia się również m.in. zmianami stylistycznymi obejmującymi detale z włókien węglowych i malowanie karoserii w unikatowym odcieniu zieleni (micrommata green, nazwana tak od gatunku pająka), kubełkowymi fotelami oraz węglowo-ceramicznymi hamulcami w standardzie. Nowy model będzie składany, w większości ręcznie przez zespół około 500 pracowników, w placówce Audi Böllinger Höfe w pobliżu Neckarsulm, siedziby głównej Audi. Samochód można już zamawiać. Jego cena na terenie Niemiec zaczyna się od 207,5 tysięcy euro. Obecnie to około 880 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij