Aktualności
21.06.2017

Audi R8 Spyder V10 Plus Zielony pająk

Wysokie temperatury i letnie promienie Słońca wywołały na powierzchnię nową maszynę z wielkiej rodziny Volkswagena, która śmiało zajmuje miejsce wśród najmocniejszych, najszybszych i najdroższych kabrioletów na świecie. Mowa o sportowym R8 ze stajni oddziału Audi Sport, które przybrało ekskluzywny format Spyder V10 Plus.

Bazowe R8 Spyder obecnej generacji z 540-konnym, wolnossącym silnikiem V10 debiutowało wiosną ubiegłego roku. Rok wcześniej pojawiło się coupe, które od razu w debiucie dostępne było w 610-konnej specyfikacji R8 V10 Plus. Po ponad dwóch latach, w tym miesiącu doczekaliśmy się również Spydera z plusem. Tak samo, jak w przypadku coupe napędza go umieszczony centralnie 5,2-litrowy silnik, z którego wyciśnięto 610 koni mechanicznych i 560 niutonometrów. To o 70 koni i 20 niutonometrów więcej, niż w zwykłym R8. Jednostka kręci się do 8,7 tysięcy obrotów na minutę.

Audi R8 Spyder V10 Plus

Napęd w R8 przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez siedmiostopniowy automat S-Tronic. Spyderowi V10 Plus, ważącemu na sucho 1587 kilogramów, wystarcza to na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie jedynie 3,3 sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej 328 kilometrów na godzinę. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, których przełączenie wpływa na pracę silnika, skrzyni biegów, silnika, wydechu czy adaptacyjnego zawieszenia: Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual. W modelu Plus zaprogramowano dodatkowo tryb Performance, który dysponuje osobnymi nastawami na cięższe warunki drogowe (Dry, Wet oraz Snow).

Audi R8 Spyder V10 Plus

Model Plus oprócz silnika i nowych trybów jazdy wyróżnia się również m.in. zmianami stylistycznymi obejmującymi detale z włókien węglowych i malowanie karoserii w unikatowym odcieniu zieleni (micrommata green, nazwana tak od gatunku pająka), kubełkowymi fotelami oraz węglowo-ceramicznymi hamulcami w standardzie. Nowy model będzie składany, w większości ręcznie przez zespół około 500 pracowników, w placówce Audi Böllinger Höfe w pobliżu Neckarsulm, siedziby głównej Audi. Samochód można już zamawiać. Jego cena na terenie Niemiec zaczyna się od 207,5 tysięcy euro. Obecnie to około 880 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje