Aktualności
08.06.2017

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Porsche Exclusive już od ponad trzydziestu lat przygotowuje ściśle limitowane serie modeli marki ze Stuttgartu oraz samochody na specjalne zamówienia klientów. W tym roku oddział wchodzi w nowy etap swojej historii: wyjątkowe auta z Zuffenhausen firmowane będą przez Porsche Exclusive Manufaktur, a pierwszym z nich jest 911 Turbo S Exclusive Series.

Najnowsze 911 to najbardziej unikatowe i najmocniejsze Turbo S w historii Porsche. Maszyna ręcznie wykańczana w Porsche Exclusive Manufaktur wyróżnia się między innymi nowym kolorem nadwozia, felgami o średnicy 20 cali z laserowym wykończeniem w kolorze Golden Yellow Metallic, zaciskami hamulcowymi, detalami z włókien węglowych w środku i na zewnątrz (dach, przednia maska, pasy wzdłuż karoserii, lusterka, konsola środkowa), tapicerką, czarnymi końcówkami wydechu z nierdzewnej stali oraz pakietem nadwoziowym Turbo Aerokit z dwupoziomowym, ruchomym skrzydłem z tyłu.

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Wyposażenie standardowe specjalnego coupe obejmie między innymi Porsche Active Suspension Management (PASM), pakiet Sport Chrono, tylne koła skrętne oraz Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Turbo S Exclusive Series będzie pierwszym Porsche sprzedawanym z fabrycznym chronografem projektu Porsche Design, który wykonano z tytanu oraz włókien węglowych i wyceniono na 9950 euro. Dodatkowo właściciele auta będą mogli zdecydować się na uszyty na miarę zestaw bagażowy, kosztujący 5474 euro. W standardzie auto będzie malowane w złocistym kolorze Golden Yellow Metallic. Jeśli komuś to nie odpowiada do wyboru będą dwie bezpłatne opcje: odcień szarości Agate Grey Metallic lub bieli Carrara White Metallic.

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Wygląd i najnowsze zdobycze technologiczne to nie wszystko. Specjalne 911 będzie najmocniejszym z dotychczasowych 911 Turbo: 3,8-litrowy, sześciocylindrowy boxer został podkręcony do 607 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów (o 27 KM więcej, niż w zwykłym Turbo S). Jednostka napędowa współpracuje z 7-stopniową przekładnią PDK, która wysyła moc na obie osie. Efekt: 2,9 sekund w sprincie do 100 km/h, tylko 9,6 sekund w sprincie do 200 km/h i prędkość maksymalna 330 km/h. Porsche Exclusive Manufaktur zbuduje tylko 500 egzemplarzy. Na terenie Niemiec model wyceniono na prawie 260 tysięcy euro (obecnie to około 1,1 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij