Aktualności
17.05.2017

BMW M5 Precyzyjne cięcie

BMW kończy prace nad zupełnie nowym M5, bezpośrednim następcą czterodrzwiowej, 560-konnej torpedy, która w limitowanej wersji z okazji 30-lecia narodzin swojego pierwszego przodka przybrała moc okrągłych 600 koni mechanicznych. Już teraz wiadomo, że kolejne M5 będzie wyposażone po raz pierwszy w napęd na wszystkie cztery koła.

BMW wprowadziło na rynek pierwsze M5, najbardziej rozpoznawalną, mocarną limuzynę na świecie w 1985 roku. Samochód napędzany był wtedy rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności prawie 3,5 litrów i mocy 286 KM. Obecne, znajdujące się na wylocie M5 ma pod maską podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 litrów i mocy 560, a w limitowanych wersjach 30 Jahre oraz Competition Edition aż 600 koni mechanicznych. Nowe M5 pozostanie wierne 4,4-litrowemu V8 i można przypuszczać, że wystartuje z pułapu 600 koni mechanicznych (producent nie chwali się jeszcze parametrami silnika).

BMW M5

Najważniejszą na chwilę obecną informacją, którą zdradziło BMW jest układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła M xDrive z mechanizmem różnicowym tylnej osi Active M Differential oraz 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic, lżejszą niż w obecnym modelu. Cały system będzie mógł pracować w jednym z pięciu trybów. Z włączonym systemem Dynamic Stability Control dostępny będzie wyłącznie napęd na cztery koła, najlepsza opcja do poruszania się na codzień. Z systemem DSC w pozycji M Dynamic Mode układ M xDrive przełączy się w tryb Sport. Po wyłączeniu DSC otworzą się trzy opcje: stały napęd na obie osie, Sport lub napęd wyłącznie na tylną oś.

BMW M5

Dzięki napędowi na cztery koła nowe M5 ma zostawić swojego poprzednika w sprintach na prostych w zupełnie innej strefie czasowej. A obecne M5 do wolnych nie należy: rozwinięcie 100 km/h zajmowało mu w niektórych testach prasowych niecałe cztery sekundy (według danych producenta: 4,4 sekundy)! Do obsługi wszystkiego przygotowane zostało nowe oprogramowanie, ekrany oraz wyświetlacz przezierny o powierzchni o około 70% większej, niż poprzednio. Data premiery nowego M5 nie jest jeszcze znana. Przed wielką publicznością auto stanie prawdopodobnie jesienią na wystawie we Frankfurcie. A już w tym miesiącu BMW pokaże zapowiedź równie emocjonującej nowości: koncept coupe serii 8, która ma trafić do sprzedaży już w przyszłym roku!

Skomentuj na forumUdostępnij