Aktualności
25.04.2017

Qoros Model K-EV Przyspieszający przyrost

Funkcjonująca od blisko sześciu lat chińska marka Qoros kontynuuje ofensywę na segmenty premium oraz rezerwaty nowych technologii. Na tegoroczną wystawę Auto Shanghai firma przyprowadziła całą flotę swoich modeli drogowych, kolejny prototyp auta z silnikiem QamFree oraz premierowy koncept elektrycznego coupe o nazwie Model K-EV.

Jednostka napędowa typu QamFree to silnik z zaworami sterowanymi niezależnie od siebie pneumatycznie, silnik z systemem PHEV (Pneumatic Hydraulic Electric Actuator), nad którym od kilkunastu lat pracuje firma FreeValve, bliźniacze przedsięwzięcie szwedzkiego Koniegsegga. Od listopada ubiegłego roku Qoros testuje prototypy, które mają doprowadzić do masowej produkcji tego typu silników. Nieoficjalnie mówi się, że Koenigsegg maczał palce również w projekcie Model K-EV (wzrok Was nie myli - nazewnictwo "przypadkowo" przypomina nazwy elektrycznych modeli budowanych przez Tesla Motors). Qoros podaje jedynie, że nad samochodem pracowała międzynarodowa grupa inżynierów, przed którą postawiono zadanie zbudowania sportowego auta najbliższej przyszłości.

Qoros Model K-EV

Model K-EV to coupe dla czterech osób o asymetrycznych kształtach. Po stronie kierowcy wycięto ogromne, unoszone do góry razem z kawałkiem dachu drzwi, które można otworzyć automatycznie przed zajęciem miejsca w środku albo przy wysiadaniu. Po stronie pasażera znalazły się małe, tradycyjne drzwi oraz drugie drzwi, odsuwane do tyłu razem z kawałkiem dachu. Cała skorupa auta została zbudowane z włókien węglowych, które uwidoczniono w wielu miejscach kabiny. Na desce rozdzielczej i konsoli środkowej umieszczono cyfrowe wyświetlacze, a miejsce lusterek bocznych zajęły kamery.

Qoros Model K-EV

Do napędu koncepcyjnego Qorosa zostały wykorzystane cztery silniki elektryczne o bliżej nieokreślonych parametrach. Twórcy chwalą się za to, że maszyna ma przyspieszać od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie zaledwie 2,6 sekund. Paczka umieszczonych w podłodze baterii o pojemności 107 kilowatogodzin miałaby pozwalać na przejechanie ponad 500 kilometrów. Firma zapowiada, że rozpoczęcie sprzedaży wersji seryjnej nastąpi już w 2019 roku. W listopadzie tego roku na wystawie Guangzhou Auto Show swoją premierę powinien mieć jeżdżący prototyp.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje