Aktualności
21.04.2017

BMW M4 CS Kontrola dostępu

Coupe M4 w ciągu trzech i pół lat od debiutu doczekało się kilku wersji limitowanych, w tym wydań przypieczętowujących sukcesy w wyścigowej serii DTM, 500-konnego wariantu GTS, który gardzi zwykłymi drogami oraz pakietów Competition z zastrzykami mocy i innymi dodatkami. Teraz rodzina M4 powiększa się o wersję CS, spadkobiercę M3 Evolution.

Oryginalne, limitowane M3 Evolution z 1988 roku powstało z myślą o homologowaniu auta do wyścigów DTM. Dzisiejsze CS będzie również limitowane, ale jego związki z niemiecką serią wyścigów turystyków są bardzo luźne. To maszyna, którą BMW postanowiło wypełnić niewielką lukę między M4 z dodatkiem Competition Package, a zaprojektowanym z myślą o torach wyścigowych M4 GTS. To również maszyna zapowiadająca całą serię nowych aut niemieckiej marki: firma zapowiedziała od razu, że należy spodziewać się wersji CS również innych modeli z oddziału BMW M GmbH.

BMW M4 CS

M4 w specyfikacji CS poznamy przede wszystkim po nowych felgach o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 typu semi-slick (Michelin Sport w bezpłatnej opcji), pakiecie aerodynamicznym z elementami z włókien węglowych (przedni splitter, dyfuzor, spoiler na klapie bagażnika) oraz tylnych światłach w technologii OLED. Coupe wyposażono w nowe fotele, tapicerkę z Alcantary, lekkie elementy adaptacyjnego zawieszenia z Competition Package, dodatek M Driver's Package oraz przeprogramowane systemy elektroniczne, w tym DSC (Dynamic Stability Control), który w trybie M Dynamic Mode nastawiony jest na łatwiejsze driftowanie.

BMW M4 CS

M4 CS zasilane jest trzylitrową, rzędową szóstką z turbodoładowaniem typu M TwinPower Turbo, której moc podniesiono do 460 koni mechanicznych. To o 10 koni więcej, niż w M4 Competition i 29 koni więcej, niż w zwykłym M4. Maksymalny moment obrotowy podskoczył do 600 niutonometrów (550 w bazowym M4), dostępnych w zakresie 4000-5380 obrotów na minutę. Napęd na tylną oś przenosi 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat z systemem Drivelogic i możliwością ręcznej zmiany biegów łopatkami przy kierownicy (ręcznej skrzyni biegów w ofercie nie ma). Do wyboru będzie kilka trybów jazdy: Comfort, Sport oraz Sport+, ten ostatni nastawiony na kręcenie jak najlepszych czasów okrążeń.

BMW M4 CS

Coupe, ważące 1580 kilogramów bez kierowcy, rozpędza się do setki w 3,9 sekund, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 280 kilometrów na godzinę. Jak na samochód sportowy przystało BMW może pochwalić się również czasem przejazdu jednego okrążenia północnej pętli Nürburgringu: 7 minut i 38 sekund. Coupe oferowane będzie w dwóch nowych kolorach: San Marino Blue Metallic oraz Lime Rock Grey Metallic. Jego cenę ustalono na 116,9 tysięcy euro (prawie pół miliona złotych). Dla porównania: ceny bazowego M4 zaczynają się w Polsce od 372 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij