Aktualności
20.04.2017

Audi E-Tron Sportback Zmienne i stałe

Audi stawia kolejny krok ku elektromobilności, w którą w ciągu dwóch najbliższych lat wkroczy z dwoma produkowanymi seryjnie crossoverami. Zapowiedź pierwszego z nich pokazano półtora roku temu w postaci ponad 500-konnego, elektrycznego konceptu E-Tron Quattro. Drugi z nich zapowiada koncept E-Tron Sportback, tegoroczna premiera na Auto Shanghai.

Koncept pokazany w tym tygodniu na wystawie samochodowej w Chinach to pojazd o zupełnie innym charakterze, niż starszy, pełnowymiarowy SUV E-Tron Quattro. To stylowy, wszechstronny SUV o sylwetce przypominającej coupe z adaptacyjnym, komunikującym się z otoczeniem oświetleniem, który ma wzbudzać podziw właścicieli i innych uczestników ruchu. Mierząca 4,9 metra długości maszyna porusza się na kołach z 23-calowymi felgami, zabiera na pokład cztery osoby na indywidualnych fotelach, a w ręce kierowcy i pasażera z przodu oddaje kilka cyfrowych wyświetlaczy z obsługą dotykową.

Audi E-Tron Sportback

Do napędu E-Tron Sportback zaprzęgnięto trzy silniki elektryczne: jeden na przedniej osi, dwa na tylnej. Ich maksymalna moc dochodzi do 435, a w trybie doładowania do 503 koni mechanicznych. Rozpędzenie się do 100 km/h ma zajmować tylko 4,5 sekundy. Energia elektryczna czerpana jest z chłodzonych cieczą baterii litowo-jonowych o pojemności 95 kilowatogodzin, które umieszczono w podłodze między osiami. Na jednym ładowaniu samochód może pokonać ponad 500 kilometrów (według pomiarów w normie NEDC). Baterie można ładować na kilka sposobów, w tym poprzez Combined Charging System z dwoma wejściami na ładowanie prądem zmiennym, jak i stałym.

Audi E-Tron Sportback

Seryjna wesja E-Tron Sportback ma pojawić się na publicznych drogach w 2019 roku, a już w przyszłym roku marka z Ingolstadt wyjdzie do swoich klientów z seryjnym E-Tron Quattro. W ciągu pięciu najbliższych lat na rynku chińskim ma wejść do sprzedaży pięć nowych modeli Audi z serii E-Tron. Dlaczego na chińskim? Producent wylicza, że Chiny to obecnie najważniejszy na świecie rynek samochodów elektrycznych pod względem infrastruktury, wspierania ich rozwoju, jak i zbytu. Już dzisiaj istnieje tam blisko 150 tysięcy stacji ładowania, a do końca 2017 roku ma powstać kolejnych 100 tysięcy.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje