Aktualności
13.04.2017

Audi R8 LMS GT4 Rosnąca grupa

Wyścigowe maszyny GT4, które są narzędziami w dziesiątkach regionalnych mistrzostw dla kierowców o bardzo różnym poziomie umiejętności, przeżywają w ostatnich miesiącach wyjątkowy wzrost zainteresowania. Nowe maszyny tej klasy ogłosili lub wypuścili już BMW, Mercedes-Benz, Ford, Chevrolet i McLaren, a w tym miesiącu dołącza do nich Audi.

Premierowe R8 LMS GT4 jest już trzecim modelem, który Audi oferuje klientom zainteresowanym ściganiem się, tym razem na bardziej amatorskim poziomie, dostępnych dla większej liczby zapaleńców. Poprzednie dwa modele to dwie generacje R8 LMS klasy GT3, które sprzedawane jest od 2009 roku oraz RS3 LMS klasy TCR, które przygotowano w ubiegłym roku. Tegoroczne coupe w specyfikacji GT4 pod patronem Stephane Ratel Organisation wywodzi się bezpośrednio z drogowego R8 V10, z którym dzieli około 60% części i obok którego będzie produkowane w działających od 2014 roku zakładach Böllinger Höfe w Heilbronn, będących częścią oddziału Audi Sport.

Audi R8 LMS GT4

Sercem wozu jest wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litrów z nowym układem wydechowym, przeprogramowanym ECU i regulowaną przepisami - Balance of Performance - zwężką układu dolotowego. Jednostka produkowana w Gyor w Austrii dostarcza maksymalnie 495 koni mechanicznych i ponad 550 niutonometrów. Jednostka współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, która wysyła całą moc tylko na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (napęd na cztery koła nie jest w GT4 dozwolony). Samochód waży na sucho 1460 kilogramów, plus balast wyznaczony przy każdych zawodach w ramach Balance of Performance i zabiera na pokład 118 litrów paliwa.

Audi R8 LMS GT4

Wyścigowe R8 LMS GT4 będzie rozpędzać się do setki w czasie nie przekraczającym czterech sekund, a na prostych będzie w stanie przekroczyć prędkość 250 km/h (o ile po zaaplikowaniu balastu i zwężek nie zostanie znacznie spowolnione). Model pozwoli na starty w kilkunastu regionalnych pucharach w USA, Australii, Belgii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także w mistrzostwach o większym zasięgu na terenie Azji, Europu i Ameryki Północnej. Na debiut auta zaplanowano 24-godzinny wyścig na Nürburgringu, który będzie miał miejsce w ostatni weekend maja. Cena R8 LMS GT4 nie jest jeszcze znana.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje